به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، طی حکمی از سوی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا مودودی، به عنوان “دبیر کمیسیون ملی نشان تجاری (برند)” منصوب شد.
پیرو مصوبۀ هیات وزیران در تکلیف به دولت در جهت ایجاد، تقویت و حمایت از نشان (برند)های تجاری داخلی، محصولات صنعتی و خوشههای صادراتی که از تکالیف وزارت صنعت، معدن و تجارت در آییننامۀ ساماندهی تبلیغات کالاها و خدمات ذیل مادۀ ۸ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور است و مسئولیت این تکلیف و نیز تشکیل کمیسیون ملی نشان (برند) تجاری از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، به معاونت امور اقتصادی و بازرگانی تفویض شده بود؛ محمدرضا مودودی به عنوان دبیر کمیسیون ملی نشان (برند) تجاری، معرفی شده و مأموریت یافت تا با استفاده از ظرفیتهای قانونی و تخصصی این کمیسیون نسبت به انجام تکالیف ابلاغی از جمله: برگزاری جلسات کمیسیون ملی برند، تهیه دستورالعملهای مرتبط با برند، تعریف بستههای تشویقی، تأمین نیاز دستگاههای اجرایی از محصولات برندهای داخلی، مدیریت فرآیند انتخاب و برگزاری جشنواره سالانه برندهای برتر کشوری، تدوین سند راهبردی و برنامه استراتژیک برندسازی و تدوین برنامههای ترویجی برای حضور برندهای برتر داخلی در بازارهای جهانی اقدام نمایند.
همچنین در این حکم آمده است که” از برگزاری همایشها، جشنوارهها و سایر رویدادهای موضوعی که با عناوین مشابه در حوزۀ برند در سطح کشور و بدون اخذ موافقت کمیسیون اقدام شود، جلوگیری به عمل میآید.”
لازم به ذکر است، که کمیسیون ملی برند متشکل از نمایندگان ویژۀ وزارتخانههای صنعت، معدن و تجارت (رئیس)، امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، دادگستری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و سازمانهای ملی استاندارد ایران، ت اسناد و املاک کشور، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، و نیز روسای اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تعاون ایران است.
گفتنی است، نخستین “جشنوارۀ ملی برند” در بهمنماه سال ۹۵ با انتخاب ۱۸ برند برتر ملی توسط سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شده و قرار است در نیمۀ دوم سال جاری نیز برندهای برتر سال ۹۷ معرفی شوند.