صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / کشف اشیای تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد در سراب
کشف اشیای تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد در سراب

کشف اشیای تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد در سراب

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گفت: با هوشیاری و اقدام بموقع نیروهای یگان حفاظت استان آذربایجان‌شرقی، اشیای تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد کشف و ضبط شد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سردار «امیر رحمت الهی» در این خصوص اظهار کرد: براساس اخبار ارسال شده به یگان حفاظت آذربایجان شرقی از سوی دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر نگهداری و خرید و فروش اموال تاریخی وفرهنگی حاصل از حفاری غیرمجاز به دست فردی بومی از اهالی شهرستان سراب، بلافاصله تحقیقات در مورد احراز صحت و سقم موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی افزود: پس از بررسی اولیه، باهماهنگی فرماندهی انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان و اخذ دستور مقام قضایی، نیروهای یگان حفاظت در عملیاتی مشترک با همکاری عوامل انتظامی، در بازرسی از منزل فرد مذکور مقادیری اشیای تاریخی شامل ظرف سفالی منقوش، ظرف سفالی مینیاتوری، پیاله سفالی، شیء تزئینی از جنس سنگ و قطعاتی از جنس فلز کشف و ضبط کردند.

وی یادآور شد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی است و قدمت آن‌ها هزاره اول قبل از میلاد تخمین زده شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.