صفحه اصلی / استان ها / گلستان / برگزاری نکوداشت ششمین سالروز ثبت گنبد قابوس در فهرست میراث جهانی
برگزاری نکوداشت ششمین سالروز ثبت گنبد قابوس در فهرست میراث جهانی

برگزاری نکوداشت ششمین سالروز ثبت گنبد قابوس در فهرست میراث جهانی

مراسم نکوداشت ششمین سالروز ثبت گنبد قابوس در فهرست میراث جهانی و روز گنبد کاووس با فردا یکشنبه در جوار این اثر تاریخی برگزار می شود.

گنبد قابوس

به گزارش کسب و کار نیوز، گنبد قابوس دهم تیرماه سال ۹۱ در سی و ششمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر سن پترزبورگ روسیه با شما ۱۳۹۸ به ثبت به ثبت جهانی رسید.

این اثر تاریخی ارزشمند که بلندترین برج آجری جهان است، به عنوان پانزدهمین اثر تاریخی ایران در فهرست جهانی به ثبت رسید.

این برج بر روی تپه‌ای به بلندی ۱۵ متر قرار گرفته و در سال ۳۹۷ ه.ق به‌عنوان یادمان شمس‌ المعالی قابوس بن وشمگیر ساخته شده است. ارتفاع این برج ۵۵ متر و با احتساب بلندی تپه در مجموع ۷۰ متر از سطح زمین است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت ششمین سالروز ثبت این اثر ارزشمند در فهرست میراث جهانی، گفت: همان گونه که ثبت این اثر نمادی از تلاش و کوشش سازمان و اداره کل میراث فرهنگی استان است، تلاش خواهیم کرد در ارتباط با ثبت دیگر آثار بی بدیل تاریخی استان همچون دیوار بلند تاریخی گرگان و شهر باستانی گرگان گام های بلندی برای سرافرازی ایران عزیز برداریم.

«ابراهیم کریمی» به برنامه‌های این روز اشاره کرد و افزود: حرکت کارناوال شادی از میدان انقلاب به طرف پارک قابوس راس ساعت ۱۹:۳۰، اجرای برنامه موسیقی توسط گروه فرجاد، اجرای برنامه توسط گروه کمانچه، اجرای برنامه آئین سنتی محلی آذری، اجرای برنامه آئین سنتی محلی قوم سیستانی، نورافشانی از برنامه های در نظر گرفته شده در این مراسم است.

نکوداشت ششمین سالروز ثبت میراث جهانی گنبد قابوس و روز گنبد کابوس ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه فردا یکشنبه ۱۰ تیر ماه ۹۷ در پارک قابوس برگزار می شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.