صفحه اصلی / استان ها / قم / اعتراض خانواده واقف به تعطیلی بیمارستان الزهرا(س)/درمانگاه بیمارستان به زودی فعال می‌شود
اعتراض خانواده واقف به تعطیلی بیمارستان الزهرا(س)/درمانگاه بیمارستان به زودی فعال می‌شود

اعتراض خانواده واقف به تعطیلی بیمارستان الزهرا(س)/درمانگاه بیمارستان به زودی فعال می‌شود

معاون درمان علوم پزشکی قم با بیان اینکه تعطیلی بیمارستان الزهرا(س) در راستای بهسازی بوده است، گفت: کاربری مدنظر واقف از بین نخواهد رفت و حتما نظر واقف تامین می‌شود.

بیمارستان الزهرا(س)

به گزارش کسب و کار نیوز، توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی یکی از سیاست‌های مهم دولت در چند سال اخیر است در این راستا دولت در کنار خیرین برخی از مراکز درمانی که مدت‎ها به دلیل مشکلات مالی نیمه‌کاره و تعطیل رها شده بود را به چرخه بهداشت و درمان اضافه کرد.

در این بین اخیرا بیمارستان الزهرا(س) قم تعطیل شد. این بیمارستان از بیمارستان‌های قدیمی شهر قم است که بیش از ۴۰ سال در منطقه محروم امام‌زاده ابراهیم به مردم این شهر خدمت‌رسانی کرده است. اخیرا این بیمارستان خیریه به عنوان اینکه شرایط مناسبی (به لحاظ فرسوده بودن ساختمان) ندارد، تعطیل شده است.

هفته گذشته خانواده واقف بیمارستان حضرت زهرا(س)، “مرحوم حاج غلامرضا قدیری، پدر شهید حاج اسماعیل قدیری” در نامه ای سرگشاده به مراجع عظام تقلید، ریاست مجلس، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت و درمان، استاندار و دیگر مسئولین اعتراض و مراتب نگرانی خود را از این اتفاق اعلام کردند.

آنها خواستار پاسخی روشن در قبال تعطیلی بیمارستانی بودند که بیش از ۴ دهه به مردم منطقه و دیگر مناطق خدمت‌رسانی می‌کرده است از طرفی در این نامه تقاضا داشتند هر چه سریع تر بیمارستان در خدمت مردم قم و شهرهای هم جوار فعّال باشد.

در بخشی از نامه‌ی خانواده واقف بیمارستان به “انتقال تمام پرسنل و کادر درمانی و وسایل و امکانات بیمارستان حضرت زهرا(س)  به مرکز درمانی شهدا” اشاره شده است. لازم به ذکر است که بیمارستان ۱۷۲تختخوابی شهدا نیمه فروردین سال جاری با حضور رئیس مجلس و وزیر بهداشت در قم افتتاح شد.

آنچه مسلم است، ساختمان فرسوده بیمارستان الزهرا(س) به بازسازی نیاز داشت اما تعطیلی این مجموعه موجب گلایه‌هایی شده است.

دکتر محمود پرهام معاون درمان علوم پزشکی قم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به سوالات پیرامون این موضوع با قبول انتقال پرسنل و بخشی از تجهیزات بیمارستان الزهرا(س) به بیمارستان شهدا، گفت: البته برخی تجهیزات هم در همان جا مانده تا کاربری جدید مشخص شود. کاربری‌هایی مثل کلینیک و یا مرکز درمان ناباروری برای بیمارستان الزهرا(س) گمانه‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان الزهرا(س) نیاز به بهسازی و یا نوسازی داشت، ادامه داد: در هر صورت برای رفع مشکلات و یا نوسازی ناچار از تعطیلی بیمارستان بودیم لذا بیشتر از تعداد تخت‌های آن در بیمارستان شهدا تامین و بیمارستان شهدا در همان منطقه و اختلاف مصافت کم با بیمارستان الزهرا(س) راه‌اندازی شد.

پرهام با بیان اینکه هدف ایجاد شرایط بهتر برای بیماران است، اضافه کرد: ساختمان قدیمی بیمارستان الزهرا(س) شرایط مناسبی نداشت و در صورت بروز حادثه از ایمنی لازم برخوردار نبود، لذا در راستای امکانات بهتر و به‌روزتر این انتقال انجام شد.

مشکل تامین نیروی متخصص برای مراکز درمانی داریم

معاون درمان علوم پزشکی قم در پاسخ به اینکه آیا امکان بهسازی و رفع مشکلات بیمارستان الزهرا(س) و اضافه شدن تخت های بیمارستان شهدا به ظرفیت بهداشت و درمان استان، عنوان کرد: امروز یکی از مشکلات عمده ما تامین نیروی متخصص مراکز درمانی متعدد در قم است، متاسفانه نیروی متخصص به تعدادی نداشتیم و به هیچ وجه امکان تامین نیرو وجود نداشت که بتوانیم مرکز را حفظ کنیم، لذا بیمارستان شهدا با شرایط مناسب‌تر و تعداد تخت بیشتر فعال شد.

کلینیک می‌تواند بهترین کاربری برای بیمارستان الزهرا(س) باشد

پرهام با بیان اینکه دغدغه راه‌اندازی بیمارستان الزهرا(س) وجود دارد، عنوان کرد: حتما بهره برداری درمانی خواهد شد تا دغدغه های خیر هم رفع شود، سعی می شود این بهره برداری در راستای درمان زنان، نوزادان و اطفال باشد. البته با توجه به اینکه اکثر کلینیک‌ها در سطح شهر خصوصی هستند، اگر آنجا کلینیک شود تا عمل‌های سرپایی به صورت دولتی و با هزینه پایین در آن صورت گیرد، کمک بزرگی به رفع نیازهای اساسی منطقه و درمان شهر شده است.

وی با بیان اینکه کلینیک می تواند بهترین کاربری این مکان در کوتاه مدت باشد، اظهار کرد: در این صورت نیازهای ضروری مردم منطقه تامین خواهد شد.

درمانگاه بیمارستان الزهرا(س) به زودی فعال می‌شود

معاون درمان علوم پزشکی قم با بیان اینکه امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی با بنیاد برکت برای ساخت بیمارستان الزهرا(س) داشته است، اضافه کرد: اگر بنیاد برکت کار را در دست بگیرد می توان در زمانی کوتاه بیمارستان را با ۱۷۰ تا ۲۰۰ تخت بازسازی کرد تا مجددا به عنوان بیمارستان زنان فعال شود، در غیر اینصورت بی شک در جهت دغدغه خیر و واقف استفاده درمانی خواهد شد.

پرهام عنوان کرد: با هماهنگی های انجام شده درمانگاه بیمارستان الزهرا(س) به زودی فعال می‌شود.

متن نامه خانواده مرحوم حاج غلامرضا قدیری واقف بیمارستان حضرت الزهرا(س) در پی این تعطیلی به شرح زیر است:

“بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

محضر مبارک مراجع عالیقدر جهان تشیّع ایّدهم اللّه تعالی  سلام علیکم

در پی به تعطیلی کشاندن بیمارستان حضرت زهرا(س) به دلایل بیهوده، لازم دانستیم جهت اطّلاع حضرات محترم و مردم قم، مراتب حزن و اندوه خانواده واقف مرحوم حاج غلامرضا قدیری نسبت به عمل انجام شده را ابراز داریم و به اطّلاع برسانیم بعد از نزدیک به چهار دهه خدمت‌رسانی این بیمارستان، شبکه‌ی بهداشت و درمان قم به یکباره و آنی، با انتقال تمام پرسنل و کادر درمانی و وسایل و امکانات بیمارستان حضرت زهرا(س)  به مرکز درمانی شهدا منجر به تعطیلی این مؤسسه‌ی عام المنفعه شده است.

روز اتّفاق حادثه، نامه اعتراض آمیزی به آقایان شرکت کننده در مراسم افتتاحیه تسلیم گردید که ضمن اعتراض شدید به عمل آنان، عدم رضایت خانواده واقف و شروط نادیده گرفته شده در وقف نامه بیمارستان حضرت زهرا(س) را به آنان یادآورشده بودیم.

متأسفانه شبکه ‌‌بهداری ناتوانی‌های خود را در جذب نیرو و کادر درمانی برای مرکز درمانی شهدا نادیده گرفته و به بهانه فرسوده بودن بیمارستان، ناکارآمدی مدیریّت خودشان را مخفی نگاه می دارند. اکنون از افتتاح کنندگان این مرکز درمانی علی الخصوص وزیر محترم بهداشت و درمان، جناب آقای دکتر هاشمی و ریاست مجلس شورای اسلامی، جناب آقای لاریجانی و جناب آقای امیرآبادی و جناب آقای ذوالنّور و نمایندگان محترم مردم قم و استاندار محترم، درخواست داریم چاره‌ای بیندیشند که بیمارستان حضرت زهرا(س) که به نام نامی مادر سادات و مادر ائمّه مزین است، از حالت تعطیلی خارج سازند که شایسته‌ تکریم است نه خلاف آن‌.

لازم به ذکر است نزدیک به ۴۰ سال قبل، این بیمارستان طبق نقشه و نظر کارشناسان فنّی شبکه ی بهداشت و درمان قم احداث شده و توسّط نماینده ی حضرت امام(ره)، حاج آقای اشعری با قبول شرایط وقف که در وقف نامه آمده در اختیار شبکه ‌بهداری قم قرار گرفته ‌است.

عاجزانه از مراجع معظّم تقلید تقاضا داریم در این مورد کمک و مساعدت نمایند که هم چنان این بیمارستان در خدمت مردم قم و شهرهای هم جوار فعال باشد، زیرا با شناخت خانواده واقف از ساختمان بیمارستان ودیگر کارشناسان مستقل، ساختمان آن در نوع خود یقیناً از دیگر ساختمان‌های قدیمی فعّال در امر درمان به روزتر و کارآمدتر است.

عمل به نظر واقفین وقف فی نفسه عمل خداپسندانه سبب اشتیاق و فراوانی وقف و واقفین خواهد شد. در غیر این‌ صورت، هر آسیبی که به این امر مبارک وارد آید که بر ما اکنون  وارد آمده است، در پیشگاه الهی جوابگو خواهند بود. شکایت خود را در این امر به  نزد مولا امیرالمؤمنین(ع) می‌بریم‌.‌”

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.