صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / آفرین به اصناف تبریز که بهانه دست دشمنان و سودجویان ندادند

امام جمعه تبریز:

آفرین به اصناف تبریز که بهانه دست دشمنان و سودجویان ندادند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آفرین به اصناف تبریز که در ناآرامی‌های اقتصادی اخیر بهانه دست دشمنان و سودجویان ندادند، دشمن بازار تبریز را نیز تهدید کرده بود، اما از آنجایی که مردم غیرتمند تبریز همیشه در موقعیت‌های مختلف سربلند شده‌اند، هوشیارانه عمل کردند.

امام جمعه تبریز

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر چه به صراحت نمی‌توان گفت که تورم و افزایش قیمت‌ها در بازار طلا زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، اما این التهاب، مردم را نگران کرده، این التهاب حاصل جنگ روانی در حوزه اقتصاد است، چرا که با وجود کالای کافی در بازار، باز هم شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. 

وی اضافه کرد: آمریکا به دنبال افزایش ناآرامی اقتصادی برای بهره‌برداری امنیتی است، آمریکا قصد دارد تا با تحریم‌های جدید، بستری برای افزایش نارضایتی اجتماعی و ناآرامی اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند، دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر بازار تهران، از سوی دشمن اجیر شده بودند، اصناف در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش پررنگی داشتند. 

وی تصریح کرد: مسئولان قبل از بروز مشکل چاره‌اندیشی کنند، باید مشکلات صنوف مختلف را حل کنیم تا این مشکلات بهانه‌ای برای دشمن نباشد، امروزه وحدت و همدلی بین آحاد مرد و دولت برای حل مشکلات اقتصادی از اهمیت بسیاری برخودار است. 

 خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: تشکیل اتاق فرماندهی برای اقتصاد کشور ضروری است و هر سه قوا باید این مسئله را پیگیری کنند. 

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افشای حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد: آمریکای تروریست و جنایت‌کار، دفاع از حقوق بشر را راهی برای منحرف کردن افکار عمومی مردم دنیا می‌داند، کارنامه‌ی ننگین آمریکا، ادعای دفاع از حقوق بشر از سوی آن‌ها را نقض می‌کند، آیا اقداماتی همچون حمله به کاروان عروسی افغانی‌ها، کمک به تروریست‌های نامدار و ۶۰ سال نسل کشی در فلسطین و حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان و کودکان شد، نقض حقوق بشر نیست؟. 

 وی در ادامه وجود ذخایر معدنی در کشور را فرصتی برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: معدن سابقه‌ی طولانی در ایران داشته و ایران با دارا بودن حدود یک درصد جمعیت جهان، مالکیت هفت درصد منابع معدنی جهان را در اختیار دارد و این بستری مناسب برای سرمایه گذاری است، ۶۸ نوع ماده‌ی معدنی غیرنفتی، ۳۷ میلیارد تن ذخایر کشف شده و ۵۷ میلیارد تن ذخایر بالقوه، ایران را به یکی از کشورهای غنی از حیث ذخایر معدنی تبدیل کرده است، کاهش خام فروشی و برنامه ریزی برای تولید و بهره‌وری در معدن می‌تواند زمینه تحق اقتصاد مقاومتی را فراهم کرده و اشتباهات گذشتگان را که اقتصاد کشور را فقط به نفت وابسته کرده بودند، جبران کند. 

  نماینده ولی فقیه در آذر بایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش، بحران کمبود آب را جدی خواند و عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد کره زمین را آب فرا گرفته است، ولی تنها سه درصد آن قابل استفاده برای نوشیدن، استحمام و مصارف کشاورزی است که از این سه درصد نیز، یک درصد به راحتی قابل استفاده است، آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد میزان مصرف جهانی از این یک در صد در طول ۵۰ سال گذشته سه برابر شده است، یک میلیارد نفر به این آب دسترسی ندارند و دو و نیم میلیاد نفر به دلیل غیربهداشتی بودن آب مصرفی‌شان در معرض بیماری‌های واگیردار مانند وبا قرار دارند. 

وی اضافه کرد: تا سال ۲۰۳۰ میلادی، مردمی که در سطح جهان زندگی می‌کنند با مشکل جدی آب روبه‌روخواهند شد، پس بیایید در مصرف آب صرفه جویی کنیم. 

  امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در فصل تابستان، کلاس‌های تابستانی در مساجد برگزار می‌شوند، پایگاه‌های مقاومت، هیات امنا، مساجد و انجمن‌های اسلامی، دست به دست هم دهند تا کودکان تحت آموزش قرار بگیرند، ما به جوانان و کودکان نیاز داریم، چرا که اینان خودشان را برای خدمت به کشور آماده می‌کنند. در برخی مساجد از کودکان استقبال نمی‌شود، تقاضا می‌کنیم تا کودکان در مساجد پذیرفته شوند، چرا که با وجود آسیب‌هایی همچون تهاجم فرهنگی دشمنان، برگزاری کلاس‌های اعتقادی، دینی و آگاه سازی سیاسی برای کودکان ضرورت دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.