صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / ۷۰ درصد نیاز آبی کشور با تصفیه فاضلاب‌ها قابل تامین است
۷۰ درصد نیاز آبی کشور با تصفیه فاضلاب‌ها قابل تامین است

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

۷۰ درصد نیاز آبی کشور با تصفیه فاضلاب‌ها قابل تامین است

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: ۷۰ درصد نیاز آبی کشور با تصفیه فاضلاب‌ها قابل تامین است اما متاسفانه پساب خروجی از تصفیه خانه‌ها به طور صحیح مدیریت نمی‌شود.

تصفیه فاضلاب

به گزارش کسب و کار نیوز کریم شافعی در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: برای تامین بخشی از نیاز آبی کشور باید از ظرفیت پساب تصفیه شده در تصفیه خانه‌های فاضلاب شهری استفاده کرد.

وی از اختلاط آب تصفیه شده فاضلاب برای رقیق سازی فاضلاب ورودی انتقاد کرد و گفت: این کار نوعی هدر دادن منابع آبی و مالی کشور است و باید اصلاح شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز از وجود ترکیبات فلزات سنگین در فاضلاب‌ها ابراز نگرانی کرد و افزود: فاضلاب برخی صنایع واقع در شهرک چرمشهر و صنایع حوله بافی حاوی ترکیبات فلزات سنگین است و باید دقت و حساسیت کافی در آزمایشگاه‌ها برای پیشگیری از ورود این ترکیبات به شبکه وجود داشته باشد.

حمید قاسمی به ورود فاضلاب از کانال‌های روباز از جمله “ایلی سو” اشاره کرد و گفت: ورود فاضلاب به این کانال‌ها موجب آسیب‌های زیست محیطی در شهر تبریز می‌شود و باید با توسعه شبکه فاضلاب از ورود فاضلاب به این کانال‌ها جلوگیری کرد.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان در بهبود شاخص‌های زیست محیطی فعال بوده است و با وجود محدودیت‌های مالی در این زمینه تلاش شده است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این دیدار بر توسعه شبکه فاضلاب تبریز تاکید کرد و گفت: برخلاف همه کمبودهایی که وجود دارد، توسعه شبکه فاضلاب تبریز متوقف نشده است.

حسین اخگری افزود: در سطح آذربایجان شرقی ۱۱ تصفیه خانه فعال وجود دارد و فاضلاب شهرهای بزرگ استان در این مراکز تصفیه می‌شود.

وی عنوان کرد: پساب تصفیه شده در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار می‌گیرد و در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مقرر شده است تا پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.