صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / کاهش جرائم نیروهای مسلح استان کرمانشاه

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرماشاه:

کاهش جرائم نیروهای مسلح استان کرمانشاه

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرماشاه از کاهش ۱۲ درصدی جرائم نیروهای مسلح استان در سال ۹۶ خبر داد.

سازمان قضایی نیروهای مسلح

به گزارش کسب و کار نیوز،  غلام الواری امروز (۷ تیر) در نشستی خبری با اشاره به وظایف دستگاه قضایی مطابق با اصل ۱۵۶ قانون اساسی، گفت: رسیدگی و صدور حکم در مقابل جرائم، تجاوزات و…، کشف جرم و تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی مشروع، نظارت برحسن اجرای قوانین و اقدام مناسب در جهت پیشگیری از وقوع جرم  و اصلاح مجرمین از جمله وظایف دستگاه قضایی است که هرکدام از این وظایف در قالب یک نهاد زیرمجموعه دستگاه قضایی اجرا می شود.

الواری سازمان قضایی نیروهای مسلح را از جمله سازمان های تابعه و بخشی از پیکره قوه قضائیه معرفی کرد و گفت: این سازمان تنها مرجع اختصاصی پیش بینی شده در قانون اساسی است که در آن برای رسیدگی به جرائم خاص نظامی و انتظامی محاکم نظامی تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر با توجه به مصوبات مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و اذن امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری این سازمان رسیدگی به جرائم مربوط به  نیروهای نظامی و انتظامی، جرائم مربوط به کارکنان وزارت اطلاعات، جرائم عمومی که درحین تعقیب جرم نظامی کشف شود و کلیه جرائم امنیتی کارکنان نیروهای مسلح را برعهده دارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه با بیان اینکه رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح در این سازمان طی دو مرحله انجام می گیرد، افزود: تحقیقات مقدماتی درخصوص جرم در دادسرای نظامی انجام و پس از صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه نظامی ارسال می شود.

وی اضافه کرد: براساس نوع جرم انجام گرفته دادگاه نظامی یک و دو تشکیل می شود که دادگاه نظامی یک برای جرائم سنگین و دادگاه نظامی دو برای جرائم سبک برگزار خواهد شد.

الواری تحقق عدالت کیفری، پشتیبانی از حقوق جامعه و افراد و دفاع از امنیت آنان – امنیتی که در بستر عدالت تحقق یابد – را از آرمان های این سازمان اعلام کرد و گفت: تحکیم نظم و انضباط و سلسه مراحل فرماندهی، حفظ اسرار نظامی و تکریم ارباب رجوع از دیگر اهداف این سازمان است.

وی توسعه اخلاقی دین مبین اسلام و حاکم نمودن جّو معنوی در سازمان، پیشگیری ازوقوع جرم با دعوت از محیط نظامی و انتظامی به امر به معرف و نهی از منکر و نیز برخورد قضایی و مجازت به عنوان حربه را راهکارهای پیش بینی شده در اجرای عدالت توسط این سازمان عنوان کرد.

الواری یادآور شد: طی سال گذشته بیش از ۱۳۱ هزار نفر آموزش یگانی نیروهای نظامی و انتظامی را اجرا کرده ایم که این آموزش ها به منظور کاهش و جلوگیری از زمینه ارتکاب جرم بوده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه اظهار کرد: با مجموع اقدامات پیشگیرانه انجام شده، سال گذشته شاهد کاهش ۱۲ درصدی وقوع جرم در نیروهای مسلح استان بودیم.

وی همچنین در درخصوص مجازات سربازهایی که ترک خدمت می کنند نیز گفت: درصورتی که سربازی برای بار اول اقدام به ترک خدمت کند اگر ظرف ۶۰ روز بازگردد به ازاء هر روز غیبت از محل خدمت دو روز اضافه خدمت خواهد داشت که این اضافه خدمت تا سقف ۹۰ روز خواهد بود. البته اگر در مدت ۶۰ روز دستگیر شود نوع مجازات وی متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.