صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / روستای روم، کاندیدای ملی شدن در جاجیم بافی

رئیس اداره صنایع دستی قاین تاکید کرد:

روستای روم، کاندیدای ملی شدن در جاجیم بافی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین گفت: بدلیل قابلیت‌های صنایع دستی و تلفیق این هنر با ظرفیت‌های گردشگری باعث شده تا روستای روم به پیشنهاد معاونت صنایع دستی استان کاندیدای روستای ملی صنایع دستی شود.

جاجیم‌بافی خراسان‌جنوبی

شاهرخ عباسی در گفت و گو با ایسنا گفت: روستای روم در شهرستان قائن با تکیه بر هنر جاجیم بافی و ایجاد کارگاه‌های متعدد در بحث عدم مهاجرت به شهرها و اشتغال‌زایی اثرگذار است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۶۰ نفر  از هنرمندان این روستا در رشته جاجیم بافی بیمه هستند، اظهار کرد: هنرمندان در بیشتر نمایشگاه‌های استان و خارج استان حضور پر رنگ دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین افزود: به دلیل قابلیت‌های صنایع دستی و تلفیق این هنر با ظرفیت‌های گردشگری باعث شده تا روستای روم به پیشنهاد معاونت صنایع دستی استان کاندیدای روستای ملی صنایع دستی شود.

وی ادامه داد: نقشه توسعه و پیشرفت روستاها مبتنی بر صنایع دستی را ترسیم و فعالیت‌های عظیم هنرمندان روستای روم را در تولید با کیفیت محصولات صنایع دستی و حضور در نمایشگاه‌های متعدد و فروش مطلوب محصولات صنایع دستی ارزشمند است.

عباسی یادآور شد: با عنایت به این خصوصیات منحصر به فرد در روستای روم این روستا به عنوان روستای ملی جاجیم بافی انتخاب شده و پرونده و مراحل آن در دست اقدام است، که با اتحاد و یکدلی و همین طور فراهم کردن زمینه‌های مناسب این اتفاق ملی در آینده نزدیک روی خواهد داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.