صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / شاهین‌طبع: اردوی خوبی در صربستان داشتیم/ دو بازی پیش‌رو عیار تیم ملی را تعیین نمی‌کند

شاهین‌طبع: اردوی خوبی در صربستان داشتیم/ دو بازی پیش‌رو عیار تیم ملی را تعیین نمی‌کند

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران می‌گوید که مسابقه با قطر و قزاقستان معیار سنجش تیمش نیست.

تیم ملی بسکتبال اوشین ساهاکیان مهران شاهین‌طبع

به گزارش کسب و کار نیوز، مهران شاهین‌طبع پیش از اعزام تیم ملی بسکتبال به قطر درباره شرایط تیم ملی بسکتبال اظهار کرد: دو اردو در چین و صربستان داشتیم. به نظرم تیمی که از چین برابر ما به میدان آمد نسبت به سال‌های گذشته شرایط متفاوت‌تری داشت. از نظر کیفیتی خیلی بهتر شده بودند. تیم زیر ۲۳ سال چین بود که دو یا سه بازیکن اصلی در آن بازی می‌کرد اما واقعا خیلی بهتر از تیمی بود که سال قبل برابر ما بازی کرد. در کل چینی‌ها خوب کار می‌کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: امکانات و تجهیزات آنها که کاملا مشخص است. لیگ ثروتمندی دارند که البته می‌توانند از نظر کیفی بهتر باشند اما با همین برنامه‌ریزی خیلی خوب کار می‌کنند. به محض اینکه لیگشان تمام می‌شود تمام رده‌های ملی آنها فعال می‌شود. در مجموع دیدارهای خوبی در چین داشتیم. در همان زمان هم تیم ملی اصلی‌شان طبق برنامه‌ای که داشت در تورنمنت‌های مختلف شرکت کرد و چند بازیکن اصلی‌شان نیز با هزینه فدراسیون به آمریکا رفته بودند تا در کمپ‌های این کشور حضور داشته باشند.

او افزود: در مجموع برنامه چینی‌ها به همین شکل بود و تیم زیر ۲۳ سالشان با ما دیدار تدارکاتی برگزار کرد و کیفیت بسیار خوبی هم داشت. به نظرم در آن مقطع که ما تمرین‌های زیادی انجام داده بودیم به چنین دیدارهایی نیاز داشتیم.

شاهین‌طبع درباره اردوی صربستان نیز بیان کرد: اردوی صربستان خوب بود. خیلی بهتر بود. حتی دو دو بازی اول هم که حریفان دسته دومی بودند بازی‌های خوبی برگزار کردیم. همین دو حریف سازماندهی خوبی داشتند. بعد از آن دو بازی با تیم ملی آنها داشتیم که در مسابقه اول خیلی خوب بودیم اما در دیدار دوم مثل مسابقه اول ظاهر نشدیم. در کل این دو مسابقه خیلی به ما کمک کرد و توانستیم نقاط ضعف تیم را بشناسیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که دو دیدار پیش‌روی تیم ملی از انتخابی جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کند؟ تصریح کرد: به نظرم معیار سنجش تیم ملی ما این دو مسابقه نیست. البته باید در این دو مسابقه تمرکز بالایی داشته باشیم تا اتفاق خاصی نیفتد. به هر حال قطر میزبان است. شاید در خانه کار خاصی انجام دهد. ما تیم خیلی خوبی هستیم اما باید از نظر انگیزشی انقدر آماده باشیم تا اتفاق دیدار رفت با عراف نیفتد. باید با کیفیت بالایی بازی کنیم. در مسابقه دوم شرایط کمی فرق می‌کند. قزاقستان سازماندهی بهتر دارد. آنها در این چند رشد کرده‌اند و به نظرم بردن آنها کار سختی است. نمی‌دانیم بازیکن تبعه خود را به همراه دارند یا نه اما به هر حال باید برای هر وضعیتی آماده باشیم.

ادامه دارد…

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.