صفحه اصلی / استان ها / قم / ۱۰۰ تن از فعالان اقتصادی و تجار لبنان راهی قم می‌شوند
۱۰۰ تن از فعالان اقتصادی و تجار لبنان راهی قم می‌شوند

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری استان:

۱۰۰ تن از فعالان اقتصادی و تجار لبنان راهی قم می‌شوند

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: در جهت تعاملات اقتصادی 100 تن از فعالان اقتصادی و تجار لبنان در چند روز آینده راهی قم می‌شوند.

یونس عالی پور

به گزارش کسب و کار نیوز، یونس عالی پور ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی هفته فرهنگی قم در لبنان عنوان کرد: شناخت بازارهای هدف به ویژه کشورهای اسلامی نقش مهمی در توسعه مراودات اقتصادی دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: معرفی کالاهای ایرانی و به خصوص تولیدات قم نیز فرصتی مهم در ایجاد بازار است.

وی اظهار کرد: در راستای توسعه اقتصادی باید از ظرفیت های علمی نیز بهره برد در این باره دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی یکی از این ظرفیت های مهم در جهت شناسایی بازار های کشورهای هدف در عرصه اقتصاد هستند.

عالی پور بیان کرد: استان قم دارای ویژگی های مهم فرهنگی و مذهبی است و مرکز تشییع و حرم اهل‌بیت(ع) و مرکز حوزه علمیه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: رعایت انصاف و عدالت در فعالیت های اقتصادی و توجه به کیفیت کالاها در روند تولید اهمیت زیادی دارد و تولیدکنندگان و تجار قم باید به این مسائل توجه داشته باشند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی قم در شهر نبطیه خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در لبنان ثمرات و دستاوردهای زیادی داشت و در آینده نزدیک هفته فرهنگی قم در دیگر شهرهای لبنان نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: از طریق برنامه های فرهنگی و اقتصادی می توان به بازاریابی و افزایش تعاملات اقتصادی پرداخت و رویکرد ما تداوم این تعاملات است.

عالی پور بیان کرد: در قم ظرفیت‌های اقتصادی همچون صنایع دستی و فرش سوهان وجود دارد و برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاههای متعدد نقش مهمی در معرفی این ظرفیت‌ها خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان این توانمندی‌های اقتصادی را به تجار و بازدیدکنندگان خارجی نشان داد و بازارهای خوبی را به وجود آورد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم یادآور شد: در جهت تعاملات اقتصادی ۱۰۰ تن از فعالان اقتصادی و تجار لبنان در چند روز آینده راهی قم می‌شوند.

وی افزود:اگر از بازار داخلی به تجار لبنانی اطلاع رسانی کاملی صورت پذیرد، شرایط خوبی را در فروش تولیدات داخلی به وجود می‌آوریم، در این باره لازم است شناخت درستی از تولیدات و کیفیت آن‌ها به تجار ارائه نمائیم.

عالی پور با بیان اینکه در آستانه دهه کرامت قرار داریم، عنوان کرد: در این دهه نمایشگاههای بزرگی از دستاوردهای تولیدی و صنایع دستی برپا می‌شود و محصولات در معرض دید بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: همه ظرفیت‌ها را می‌توان در جهت راه‌اندازی نمایشگاه بین المللی در قم به کار گرفت، تاجران لبنانی نیز علاقه زیادی به تعاملات اقتصادی دارند که امید است از این ظرفیت بهره بگیریم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم عنوان کرد: جلب اعتماد خریداران از طریق ارتقای کیفیت تولیدات به دست می‌آید همه مسئولان در افزایش کیفیت تولیدات و محصولات ایرانی وظیفه مهمی در حوزه حمایت و نظارت بر دوش دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.