صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / ۱۵بلوک معدنی سازمان ایمیدرو به بخش خصوصی واگذار شد
۱۵بلوک معدنی سازمان ایمیدرو به بخش خصوصی واگذار شد

۱۵بلوک معدنی سازمان ایمیدرو به بخش خصوصی واگذار شد

جازموریان را که فراخوان عمومی آن پارسال منتشر شده بود، به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی کرباسیان معاون وزیر، صنعت معدن و تجارت در مراسم واگذاری بلوک های مزبور اظهار داشت: عملیات اکتشاف معدنی که از سال ۹۳ برای ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از پهنه های کشور با همکاری بخش خصوصی آغاز شد، درواقع برای مناطق کمتر برخوردار ظرفیت سازی صورت گرفت.
به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، کار مهمی که در زمینه اکتشاف ذخایر معدنی در دولت یازدهم اجرایی شد، پیش از انقلاب و تا قبل از فعالیت دولت تدبیر و امید انجام نشده بود، آغاز عملیات اکتشافی در بیش از ۸۰ هزار کیلومتر مربع از حوزه هایی بود که مربوط به بلوک انرژی اتمی بود و تاکنون حدود ۲ میلیارد تن ذخیره سنگ آهن در ۲ حفاری صورت گرفته کشف شد.
وی همچنین از انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی برای ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از پهنه های کشور توسط ایمیدرو خبر داد که اکنون برای حدود پنج هزار کیلومتر مربع از مناطق استان های کرمانشاه و کردستان در حال انجام است.
کرباسیان اضافه کرد: تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف در سال های ۹۶- ۱۳۹۴ با اولویت موضوع اکتشاف صورت گرفته که در آن متخصصان اروپایی، کانادایی و استرالیایی در عملیات اکتشاف در برخی از این حوزه ها حضور داشتند.
وی تاکیدکرد: امروز ریسک این فعالیت ها در پنج هزار کیلومتر مربع از پهنه آباده- جازموریان از سوی دولت گرفته شده و فعالان بخش خصوصی می توانند در ۱۵ محدوده به فعالیت بپردازند و درعین حال اهلیت سرمایه گذاران و شرکت ها به دقت مورد بررسی قرار گرفته است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹۰ هزار کیلومتر مربع از مجموع ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع پهنه های اکتشافی در اختیار سازمان صنعت و معدن و تجارت استان ها قرار گرفته است.
وی افزود: تاکنون ۵۰۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن، ۴۵۰ میلیون تن ذخیره زغال سنگ، ذخایر مس و معادن کوچک و متوسط بوکسیت از پهنه های مورد کاوش، کشف شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، فراخوان اکتشافی بلوک‌های پانزده گانه آباده – جازموریان واقع در استان فارس، در سال ۹۶ آغاز و در ابتدای امسال با معرفی ۹ منتخب برای ادامه عملیات اکتشاف در بلوک های مزبور مشخص شد.
این سرمایه‌گذاری اکتشافی با هدف مشارکت دولت و بخش خصوصی و به منظور جذب سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شودو استعداد این بلوک ها در ذخایر آهن و کرومیت است.
ایمیدرو برای جذب سرمایه گذار در ۱۵ پهنه اکتشافی، آذرماه پارسال فراخوان داد. معرفی این پهنه ها، نخستین دستاورد رسمی برنامه اکتشاف ۲۵۰هزار کیلومتر مربعی است.
این پهنه ها که حاصل فعالیت های اکتشافی ایمیدرو از سال ۱۳۹۳ است به منظور مشارکت بیشتر بخش خصوصی در توسعه زنجیره معدن و اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفت.
اقتصام *۳۰۶۵*۹۱۳۲ ** ۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۲درصدی تولید سیمان با حمایت‌های دولت سیزدهم/ صادرات سیمان به ۲۵ کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت نیرو و صنعت، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.