صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / کاهش شوری آب شادگان به ۴۲۰۰ میکروموس
کاهش شوری آب شادگان به ۴۲۰۰ میکروموس

کاهش شوری آب شادگان به ۴۲۰۰ میکروموس

سرپرست فرمانداری شادگان با بیان اینکه آب در حال حاضر تقریبا قابل مزه مزه کردن است، گفت: تا دو روز گذشته EC آب در شادگان بالای 7300 میکروموس بر سانتیمتر بود اما خوشبختانه روز گذشته EC آب حدود 3000 میکروموس بر سانتیمتر کاهش پیدا کرد و اکنون وضعیت بهتری دارد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سعید حاجیان با اشاره به وضعیت شوری آب در شادگان اظهار کرد: تا دو روز گذشته EC آب در شادگان بالای ۷۳۰۰ میکروموس بر سانتیمتر بود اما خوشبختانه روز گذشته EC آب حدود ۳۰۰۰ میکروموس بر سانتیمتر کاهش پیدا کرد و اکنون وضعیت بهتری دارد.

وی افزود: اوج شوری آب در شادگان را در دو روز گذشته شاهد بودیم اما با توزیع آب به وسیله تانکرها و همچنین فعال سازی آب شیرین کن‌ها در شهرستان، مانع آن شدیم تا مردم با مشکلات جدی در بحث شوری آب مواجه شوند.

سرپرست فرمانداری شادگان تصریح کرد: با صحبت‌هایی که با استانداری خوزستان انجام گرفت، خوشبختانه سهم شهرستان از طرح آب غدیر افزایش پیدا کرد و این موضوع باعث شد تا EC آب در شادگان کاهش پیدا کند و تا روز گذشته به حدود ۴۲۰۰ میکروموس بر سانتیمتر برسد که می‌توان گفت آب با چنین EC تقریبا قابل مزه مزه کردن است.

حاجیان عنوان کرد: پیشروی آب دریا و همچنین عدم رهاسازی آب از پشت سد باعث شوری آب شده بود. با احداث بند خاکی مارد در خرمشهر، شاهد عدم ورود آب دریا در رودخانه هستیم و این موضوع کمک می‌کند تا آب در شادگان نیز وضعیت بهتری پیدا کند. همچنین با رها سازی آب از سد گتوند و افزایش سهم آب شهرستان از طرح غدیر، کیفیت آب شادگان بهبود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پیش از احداث این بند خاکی، شوری آب دریا به ایستگاه آبرسانی شادگان در دارخوین رسیده بود و باعث شوری آب شادگان شده بود اما خوشبختانه با احداث بند خاکی مارد اکنون شاهد بهبود وضعیت آب هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.