صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / صدیقی: شهید بهشتی یک فقیه تمام‌عیار بود

صدیقی: شهید بهشتی یک فقیه تمام‌عیار بود

امام جمعه موقت تهران گفت: شهید بهشتی یک انسان خودساخته، اندیشمند و حکیم بود و همچنین یک فقیه تمام‌عیار بودند.

کاظم صدیقی/دین و اندیشه

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اظهار کرد: انقلاب ما حرکتی در امتداد انقلاب خاتم‌الانبیاء (ص) و امامان معصوم (ع) بود و خداوند متعال به امام (ره) توفیقی داد که منحصر به خودش بود. در تحقق پیروزی انقلاب خون‌های زیادی ریخته شد و با خون شهدا شجره انقلاب رشد کرد.

وی افزود: شرق و غرب اتفاق نظر داشتند که این انقلاب نوپا را در نطفه خفه کنند، بنابراین به آشوب‌های ابتدای جنگ بسنده نکردند و گفتند باید موتور انقلاب را از کار انداخت که در این راستا ترور شخصیت‌هایی مانند، شهید مطهری، مفتح و بهشتی که برجستگان و شخصیت‌های کم‌نظیر بوده و بار انقلاب بر دوش آنها بود را به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شهید بهشتی یک انسان خودساخته، وارسته، اندیشمند و حکیم بود و همچنین ایشان یک فقیه تمام عیار بودند.

صدیقی خاطرنشان کرد: سعه‌صدری که آیت‌الله بهشتی داشتند در نوع خود بی‌نظیر بود. ایشان دشمنان و مخالفان خود را تحمل می‌کردند همچنین هجمه‌های عظیم جهانی علیه خود را تحمل و برای خود خط سیری تعیین کرده بود.

وی افزود: شهید بهشتی آشنا به وظایف دینی بودند و ولایت فقیه را حاکمیت خدا می‌دید و در برابر آن تسلیم بود؛ بنابراین با هنجارشکنی‌هایی که در صدر سیاست‌بازان وابسته به غرب و شرق علیه ایشان می‌شد طوفان‌هایی ایجاد می‌کردند که فضایی شبیه فضای علیه امیرالمومنین (ع) به وجود آمد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: فضای آن دوران علیه شهید بهشتی بسیار سنگین بود و به همین جهت امام راحل فرمودند مهمتر از شهادت ایشان، مظلومیت شهید بهشتی بود.

صدیقی خاطرنشان کرد: شهادت شهید بهشتی منافقین را رسوا کرد و خون چنین شخصیتی موجب روشنگری انقلاب شد.

وی افزود: ما کار را به جایی نرسانیم که خون‌های بزرگانی را بطلبد و بعد غصه بخوریم که چه بزرگانی را از دست دادیم و چه خلائی ایجاد شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: نگران آن هستم که امروز برخی از مسئولینی که کفایت ندارند آنقدر مردم را ناراضی کنند تا به جایی رسیده که آدرس را عوضی بروند.

صدیقی تصریح کرد: دستگاه قضایی دستگاه حاکمیتی بوده و تضمین پیاده شدن احکام است. دستگاه قضایی از پیچیده‌ترین دستگاه‌های کشور است. امام شهید بهشتی را متجلی کرده و ایشان را به عنوان معمار دستگاه قضایی معرفی کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.