صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / آب ۱۰۰ چاه اصفهان وضعیت کیفی مناسبی دارد

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

آب ۱۰۰ چاه اصفهان وضعیت کیفی مناسبی دارد

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه از حدود 400 چاه شناسایی شده در استان 100 چاه وضعیت کیفی مناسبی دارد، گفت: مطابق هماهنگی با مرکز بهداشت، به هیچ عنوان چاه آب بی کیفیت وارد شبکه نخواهد شد.

فروش آب چاه‌هایی که هنوز آب دارند سرمایه کلانی را به جیب افرادی می‌ریزد که کمترین توجهی به پیامد های زیست محیطی و اجتماعی حاصل از خشکسالی و برداشت بی‌رویه از منابع آبی زیرزمینی ندارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، ناصر اکبری امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: وضعیت منابع آبی طی یک دهه گذشته شرایط خشکسالی را به ما تحمیل کرده است که این وضعیت از ابتدای ۸۹ تشدید شد، به همین دلیل اقداماتی اساسی انجام گرفت تا در بحران امسال، شرایط را بهتر مدیریت کنیم.

وی افزود: در سال ۱۳۸۹ وضعیت منابع آبی ۱۷ مترمکعب بر ثانیه بود و امروز ظرفیت استان حدود ۱۰ مترمکعب بر ثانیه است. هم چنین آب بدون درآمد استان ۲۵ درصد بود، اما در حال حاضر ۱۶٫۲ است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به ایجاد زیرساخت های سامانه آب رسانی، افزود: این سامانه نخستین سامانه کشور است که فرمان می گیرد و اکنون بازه آب توزیع در بازه ۵۶ شهر است. با این سامانه سهم آب هر شهر را با توجه به آب تحویلی مان انتقال می دهیم.

وی به عدالت توزیع آب اشاره کرد و افزود: امسال توزیع آب بهتری داشتیم و باید بگویم که شبکه آب و برق با هم متفاوت هستند اگر آب درون شبکه تخلیه شود آب گیری  آن زمانبر خواهد بود و دلیل اصلی که آب جیره بندی نمی شود تبعات سنگینی است که برای شبکه خواهد داشت و باعث می شود تا پرت (هدر رفت) سه برابری آب می شود.  

اکبری با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ چاه در استان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد حدود ۱۰۰ چاه وضعیت  کیفی مناسبی دارد و اگر نیاز باشد، وارد شبکه می شود. با مرکز بهداشت هماهنگی لازم صورت گرفته و به هیچ عنوان چاه آب بی کیفیت وارد شبکه نخواهد شد. در حاضر در شهر اصفهان حدود ۲۸ چاه در مدار داریم.

معاون کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در ادامه این نشست، گفت: آب اصفهان به دلیل غلظت املاح خوبی که دارد قرار دادن دستگاه تصفیه بر آن، ضررش بیشتر از فایده خواهد بود.

ربیعی راد با بیان اینکه فشار شبکه آب ۱٫۵ بار است، گفت: در دو ماه گذشته فشار شکن هایی نصب شده است و مشترکان باید بدانند که آمار مصرف روزانه نباید بیش از ۱۱۰ لیتر باشد. در حالی که این عدد نزدیک به ۱۵۰ لیتر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.