صفحه اصلی / استان ها / کرمان / ارائه خدمات پزشکی و توانپزشکی به حدود ۶۰۰۰ تبعه افغانستانی
ارائه خدمات پزشکی و توانپزشکی به حدود ۶۰۰۰ تبعه افغانستانی

ارائه خدمات پزشکی و توانپزشکی به حدود ۶۰۰۰ تبعه افغانستانی

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به ارائه خدمات پزشکی و توانپزشکی به حدود 6000 نفر اتباع افغانستانی افزود: اگرچه نیاز جامعه امروز و به ویژه اقشار آسیب‌پذیرتر در پزشکی، توان پزشکی و معیشت است، اما نباید از واژه توانمندی در این گروه غفلت کنیم.

اتباع بیگانه

به گزارش کسب و کار نیوز،«عباس صادق‌زاده» بعداز ظهر امروز ۶ تیرماه در مراسم تقدیر سفرا و دیپلمات‌های چند کشور از فعالیت “cbr”  افاغنه که توسط بهزیستی کرمان انجام شده، اظهار کرد: به ۴ هزار و ۳۲۸ نفر آموزش ارائه و حدود یک هزار مورد وسایل توانبخشی به مددجویان واگذار کرده ایم.

وی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی و توانپزشکی به حدود ۶ هزار نفر اتباع افعانستانی افزود: اگرچه نیاز جامعه امروز و به ویژه اقشار آسیب پذیرتر در پزشکی، توان پزشکی و معیشت است، اما نباید از واژه توانمندی در این گروه غفلت کنیم.

صادق‌زاده تصریح کرد: اگر در قالب رویکرد جدید مباحث توانمندسازی جسمی، فکری، روحی و روانی را بیشتر کنیم حتماً به استقلال این افراد که نیاز اصلی آن‌هاست، بیشتر توجه کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید به پیشگیری و سلامت محوری توجه بیشتری داشت، چون در غیر این صورت اقدامات و هزینه‌هایی که انجام می‌شود، هزینه‌های از دست رفته‌ای محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در بهزیستی کرمان آمادگی کامل برای طراحی و برنامه‌ریزی این دو رویکرد را داریم و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌ها بازدهی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: امیدوارم در رویکردهای جدید و زمینه های همکاری جدید به توافق رسیده و در قالب اثربخش تر در گروه های متعدد اقدامات را دنبال کنیم.

«نصرالله گنجعلیخانی» مدیر مرکز خیریه ثامن الحجج کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: این مرکز ۲۲ سال قبل با کمک خیّران تاسیس شده و با اتکاء به جلب مشارکت های مردمی اداره می شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات پیشگیری، درمانی و توانبخشی به بیماران خاص و صعب العلاج در خیریه ثامن الحجج تصریح کرد: در سال گذشته از ۲۵ بیمار تالاسمی افغان ۴۰۰ جلسه خون گیری انجام شده که ۱۷ نفر از آن‌ها کودک و ۸ نفر بدون هیچ گونه پوشش بیمه‌ای بوده‌اند.

گنجعلیخانی گفت: همچنین برای هشت نفر بیمار افغان ۳۶۰ جلسه دیالیز انجام شده و ماهانه حدود ۳۰۰ نفر بیمار اتباع افغانستان از بخش‌های مختلف درمانی مرکز خدمات می‌گیرند.

مدیر مرکز درمانی ثامن الحجج کرمان اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ با همکاری اداره‌کل اتباع خارجی استانداری، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و بهزیستی کرمان طرح “cbr” برای ۸۰ نفر اتباع افغان در این مرکز اجرا و انواع خدمات توانبخشی را به این جامعه آسیب پذیر ارائه کردیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، “cbr”، توانبخشی مبتنی بر جامعه است که خدمت توانبخشی برای معلولان در محل زندگی آنها ارایه می شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.