صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / صدور هفت مورد حکم قصور پزشکی در خراسان جنوبی
صدور هفت مورد حکم قصور پزشکی در خراسان جنوبی

طی دو ماهه امسال صورت گرفت؛

صدور هفت مورد حکم قصور پزشکی در خراسان جنوبی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌ جنوبی گفت: در دو ماهه سال جاری ۹ مورد کمیسیون قصور پزشکی تشکیل شد که در هفت مورد منجر به صدور حکم قصور پزشکی شد.

قصور پزشکی

به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی جعفرزاده، امروز (۵ تیرماه)، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته۱۶ هزار و ۸۴۱ مورد پرونده در حوزه معاینات بالینی در پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی تشکیل شد که ۷۰ درصد آن در مرکز استان بوده است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۵۲۰ مورد معاینه مصدومین ناشی از تصادفات را داشته‌ایم، افزود: همچنین ۳۴۴۴ مورد پرونده نزاع جهت معاینه به پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی ارجاع شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان ‌جنوبی گفت: در سال گذشته ۲۴۵ مورد فوتی ناشی از حوادث ترافیکی داشته‌ایم که متأسفانه نسبت به سال ۹۵ حدود ۲۲٫۵ درصد افزایش داشته که از این تعداد ۵۶ مورد در بیرجند، ۴۵ مورد در طبس و ۳۵ مورد نیز در قائن بوده است.

جعفرزاده افزود: در دوماهه سال جاری ۳۶ مورد فوتی ناشی از حوادث رانندگی در خراسان‌جنوبی داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال  گذشته، ۲۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه همچنین در سال گذشته ۵۶۲ پرونده به آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان جنوبی ارجاع شد، تصریح کرد: در مجموع ۲۱۰۰ مورد آزمایش تخصصی صورت گرفت.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان ‌جنوبی به تشکیل ۲۳ پرونده کمیسیون قصور پزشکی در خراسان‌جنوبی طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ۶۵ درصد پرونده‌های تشکیل شده منجر به حکم محکومیت به قصور پزشکی شد.

جعفرزاده اظهار کرد: از این تعداد پرونده ۱۰ مورد شکایت از جراحان زنان و زایمان بوده که ۵۰ درصد منجر به حکم برائت شده و ۵۰ درصد نیز منجر به حکم محکومیت شد.

وی بیان کرد: همچنین از چهار پرونده شکایت از متخصصین اطفال هر چهار مورد منجر به حکم محکومیت به قصور پزشکی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: در دو ماهه سال جاری نیز ۹ مورد کمیسیون قصور پزشکی تشکیل شد که در هفت مورد منجر به صدور حکم قصور پزشکی شد.

جعفرزاده با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ مورد فوتی ناشی از گاز منواکسید کربن در خراسان‌ جنوبی رخ داده است، تصریح کرد: سال گذشته ۱۴۹ مورد مراجعه مادران باردار برای بررسی سقط جنین درمانی را داشته‌ایم که افزایش ۲۳ درصدی   نسبت به سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، در ۸۹ مورد مجوز سقط، در ۴۱ مورد عدم صدور مجوز سقط صادر شد و در بقیه موارد نیز عدم مراجعه مجدد صورت گرفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی یادآور شد: درست است که جاده‌های استان از جهات مختلف استانداردهای لازم را ندارند اما آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری نشان می‌دهد که علاوه بر بحث جاده‌ها علل تصادفات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.