چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ایران مصمم به گسترش مراودات منطقه ای پستی است
ایران مصمم به گسترش مراودات منطقه ای پستی است

معاون وزیر ارتباطات:

ایران مصمم به گسترش مراودات منطقه ای پستی است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن یاداوری ریاست چهارساله کشورمان بر شورای عالی مدیران اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه ، گفت:ایران مصمم به گسترش مراودات منطقه ای پستی است.

به گزارش روز سه شنبه از شرکت ملی پست، «حسین نعمتی» در نخستین جلسه شورای یاد شده که پس از دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه و به ریاست ایران در شهر دانانگ ویتنام روز گذشته آغازبکار کرد و تا هشتم تیرماه هم ادامه دارد، بر استفاده از این فرصت به منظور گسترش تعاملات منطقه ای و مراودات پستی تأکید کرد.
اندیشه تشکیل یک مجمع تصمیم‏گیری در مورد توسعه و بهبود امور پستی در منطقه آسیا و اقیانوسیه نخستین بار توسط چهار کشور جمهوری خلق چین، کره‏جنوبی، فیلیپین و تایلند طی مذاکراتی مطرح شد که سرانجام به امضای قرارداد همکاری پستی در تاریخ ۲۳ ژوئن ۱۹۶۱ در شهر مانیل فیلیپین با حضور هیات های نمایندگی ۶ کشور منجر شد و در اول آوریل ۱۹۶۲ قرارداد آن به اجرا درآمد.
کشور جمهوری اسلامی ایران در کنگره پنجم که در سال ۱۹۸۵ در کشور تایلند برگزار شد، به‌عنوان ناظر شرکت کرد و سرانجام در هفتمین کنگره به‌عنوان عضو پذیرفته و در کنگره مذکور که در سنگاپور برگزار شد، شرکت کرد.
سال گذشته دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در تهران و با حضور رئیسان و مدیران ادارات پست ۳۲ کشورعضو برگزار و در همین دوره بود که ریاست شورای عالی مدیران به ایران واگذار شد.
اتحادیه پستی آسیا- اقیانوسیه بزرگترین اتحادیه منطقه‏ای در سطح این دو قاره است که ۳۲ کشور در آن عضویت دارند و در مجموع شامل کنگره، شورای عالی مدیران و دفتر است.
مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ضمن یاداوری محدودیت زمانی موجود تا برگزاری کنگره فوق العاده که سال آینده در کشور اتیوپی برگزار می شود، خواستار مشارکت جدی کشورها در این مباحث شد.
شورای عالی مدیران(EC)، سالانه و با حضور کلیه اعضا و نمایندگان شورای راهبری و شورای عملیات پستی اتحادیه پستی جهانی و نمایندگان آژانس‏های تخصصی سازمان ملل در یکی از کشورهای عضو APPU برای حصول اطمینان از تداوم کار اتحادیه در فواصل بین کنگره‌ها، تشکیل می‌شود. در واقع بین دو کنگره، سه نشست شورای عالی مدیران تشکیل می‌شود.
نعمتی اضافه کرد: این نشست تخصصی فرصت مغتنمی برای ایران است تا با استفاده از ظرفیت ریاست و همچنین تعاملات درون قاره ای و منطقه ای، نسبت به توسعه مراودات پستی اقدام کند.
این نشست هشت بند از موارد مندرج در دستورکار را مورد بحث و بررسی قرار داد که از مهمترین این موارد، گزارش پاسکال کلیواز، معاون دبیرکل اتحادیه پستی جهانی در خصوص کنگره فوق العاده UPU در سپتامبر( ۱۰ شهریور تا هشتم مهر) سال جاری میلادی در اتیوپی (آدیس آبابا- Addis Ababa) بود.
وی در گزارش خود، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط میزبان به منظور برگزاری این رویداد مهم و بلندپایه جهانی، سرفصل مهمترین موضوع های قابل طرح در این کنگره، از جمله اصلاح سیستم پرداخت حق عضویت به اتحادیه، طرح محصول یکپارچه و جایگزینی کالا و اسناد به جای پست نامه و امانت و رفرم اتحادیه را مطرح کرد.
معاون دبیرکل اتحادیه پستی جهانی همچنین ضمن اشاره به برگزاری کنفرانس بلندپایه ۲روزه تحت عنوان کنفرانس وزیران در خلال کنگره یادشده، خواستار مشارکت تمامی کشورهای منطقه در تدوین پیشنهادات منطقه ای شد.
اقتصام**۲۰۷۸** ۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.