صفحه اصلی / استان ها / زنجان / افزایش نیاز به نیروی انسانی با استقرار پایه دوازدهم

یک مسئول در اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

افزایش نیاز به نیروی انسانی با استقرار پایه دوازدهم

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: نیاز به نیروی انسانی با استقرار پایه دوازدهم افزایش می‌یابد.

مدرسه

محمود شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری اولین جلسه هماهنگی اجرای تفاهم‌نامه فی مابین معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در استان، اظهار کرد: اجرای صحیح این تفاهم‌نامه و نتیجه تعاملات در قالب تفاهم‌نامه‌ها مهم ارزیابی مهم است.

این مسئول با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷، ادامه داد: افزایش نیاز به نیروی انسانی به خصوص در حوزه آموزش‌های هنرستانی با توجه به سه ساله شدن آموزش‌های فنی و مهارتی استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها به ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده و یکی از راهکارهای تاثیرگذار در بحث تامین فضا و تجهیزات نیروی انسانی است.

وی افزود: تاکنون تلاش کرده‌ایم که منزلت رشته‌های هنرستانی حفظ شده و پایین نیاید و باید توجه کرد که کارورزی شاه‌بیت آموزش هنرستانی‌ها بوده و باید تکلیف مشکلات موجود در این بخش نیز بررسی و حل شود و فکری نیز برای مشکلاتی که در رابلطه با تجهیزات وجود دارد، بشود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به نقش هدایت تحصیلی، یادآور شد: آموزش و پرورش در موضوع هدایت تحصیلی باید آگاهی دهد تا دانش‌آموزان آزادانه انتخاب کنند و هر کسی طبق استعداد و علاقه‌ای که دارد ادامه تحصیل دهد.

شهبازی خاطرنشان کرد: اگر توزیع دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی متناسب نباشد و با تراکم در یک رشته و عدم اقبال در رشته‌های دیگر مواجه شویم، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افول و انقراض برخی رشته‌ها در بازار کار جامعه خواهیم بود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.