صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / افزایش اندک بهای سکه طلا
افزایش اندک بهای سکه طلا

افزایش اندک بهای سکه طلا

با وجود افت شدید قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی و نیز کاهش معاملات این فلز گرانبها در بازار تهران از روز گذشته، بهای هر قطعه سکه تمام طرح جدید افزایش اندکی داشت؛ هرچند سایر مسکوکات طلا تغییر نرخی نداشتند.

به گزارش کسب و کار نیوز، تحولات دیروز در بازار بزرگ تهران که محل اصلی استقرار صنف طلافروشان به شمار می رود، سبب شد تا دادوستد مصنوعات و مسکوکات طلا به حداقل ممکن و حتی متوقف شود که این امر کاهش قیمت ها در بازار را به دنبال داشت.
با این همه امروز (سه شنبه) در حالی که قیمت هر اونس طلا با افت بی سابقه ۱۰ دلار و ۳۵ سنتی به یک هزار و ۲۵۶ دلار و ۲۸ سنت در بازارهای جهانی رسیده، بهای هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با ۷۱ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش نسبت به دیروز به ۲ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۹۰۰ ریال افزایش یافته است.
هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با ۵۵۰ هزار ریال افزایش ۲۸ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال به خریداران عرضه می شود اما قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در رقم ۲۶ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال تثبیت شده است.
در بازار تهران، قیمت هر قطعه نیم سکه ۱۴ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال، ربع سکه هفت میلیون و ۸۲۰ هزار ریال و سکه گرمی چهار میلیون و ۲۱۰ هزار ریال تعیین شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، بهای طلا صبح امروز در بازارهای جهانی به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا به کمترین سطح آن در بیش از ۶ ماه گذشته رسید؛ بهبود شاخص های اقتصادی آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور را افزایش داده است.
طلا یک دارایی مطمئن و ایمن محسوب می شود و در شرایط وجود ریسک، تقاضای آن افزایش می یابد؛ قیمت طلا نسبت به افزایش نرخ بهره بسیار حساس است و افزایش نرخ بهره موجب کاهش تقاضای فلز زرد می شود.
اقتصام*۲۰۲۵** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۳ماهه ایران و چین از ۴ میلیارد دلار گذشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.