صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / قطعه یک آزادراه تهران – شمال ۹۱ درصد پیشرفت دارد
قطعه یک آزادراه تهران – شمال ۹۱ درصد پیشرفت دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی:

قطعه یک آزادراه تهران – شمال ۹۱ درصد پیشرفت دارد

شمال به طول 32کیلومتر به 91 درصد رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، «خیرالله خادمی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از این آزادراه در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۹ درصد از عملیات اجرایی تکمیل فاز یک آزاد راه تهران – شمال باقی مانده که حداکثر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات اجرایی منطقه ۲ این آزادراه به طول ۲۲ کیلومتر حدفاصل شهرستانک تا زنگوله در دست اقدام پیمانکاران ایرانی است.
به گفته خادمی، اکنون پیشرفت فیزیکی منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال به بیش از ۲۱ درصد رسیده که تابستان سال گذشته آغاز شده است.
وی افزود: بعد از رفتن چینی ها از این پروژه، سرعت عمل پیمانکاران ایرانی در فاز یک طبق زمانبندی پیش رفت و می توان گفت میزان پیشرفت عملیات در این منطقه بسیار مطلوب بوده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه بزرگ ملی، یک رکورد محسوب می شود که از سوی مهندسان ایرانی عملیاتی می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس مجلس امروز به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدحسین مقیمی استاندار تهران و محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان از پروژه آزادراه تهران – شمال بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت کار قرار گرفت.
پروژه آزادراه تهران – شمال حدود ۲۰ سال است که آغاز شده و تا پیش از سال ۱۳۹۴ تقریبا۴۰ درصد پروژه پیشرفت داشت اما از این سال به بعد پیشرفت پروژه تاکنون ۹۰ درصد برآورد می شود.
قطعه یک آزادراه تهران – شمال به طول ۳۲ کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت آغاز می شود و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.
با افتتاح این قطعه بخشی از راه کنونی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه می شود؛ این قطعه ۳۲ کیلومتری دارای ۳۹ تونل رفت و برگشت به طول ۳۱ کیلومتر و ۵۰۰ متر است و ۲۵ پل به طول سه کیلومتر و ۱۰۰ متر در این قطعه ساخته شده است.
برای آماده سازی این آزادراه ۱۲۱ کیلومتری در مجموع باید ۱۸۰ تونل در باند رفت و برگشت این مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی ۱۰۰ کیلومتر ساخته شود و تعداد پل‌های بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز ۹۵ پل به طول حدود ۱۳ کیلومتر است.
با شیب ۶ درصدی جاده، تردد در این محور بیش از ۳۵ درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.
قطعه دوم آزادراه تهران – شمال به طول ۲۲ کیلومتر حدفاصل دو آب شهرستانک – پل زنگوله دارای ۴۵ تونل به طول ۳۳ کیلومتر و ۹۰۰ متر است و برای آماده سازی این قطعه باید ۲۸ پل بزرگ در این مسیر ساخته شود و طول پل های این قطعه ۲ کیلومتر و ۹۰۰ متر خواهد بود.
قطعه سوم آزادراه تهران – شمال حد فاصل پل زنگوله – سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر است، این مسیر دارای ۲ خط رفت و دو خط برگشت بوده و دارای ۹۲ تونل رفت و برگشت به طول ۳۳ کیلومتر و ۵۰۰ متر و ۳۸ پل خواهد بود.
قطعه چهارم این آزادراه حدفاصل سه راهی دشت نظیر – چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است که به صورت ۲ خط رفت و ۲ خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که تابستان ۹۴ زیر بار ترافیک رفته است.
اقتصام *۱۱۰۸*۱۰۷۰**۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصادو مسکن وزارت راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.