صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / فقر مطالبه‌گری نخبگان به روند توسعه کرمانشاه لطمه زده است
فقر مطالبه‌گری نخبگان به روند توسعه کرمانشاه لطمه زده است

استاندار:

فقر مطالبه‌گری نخبگان به روند توسعه کرمانشاه لطمه زده است

استاندار کرمانشاه گفت: فقر مطالبه گری میان نخبگان، به روند توسعه استان لطمه زده است.

استاندار کرمانشاه

 به گزارش کسب و کار نیوز، هوشنگ بازوند در دیدار با اعضای شورای تبیین مواضع دانشجویی استان با بیان اینکه دانشجویان یک قشر مطالبه گر هستند و دغدغه های جامعه را با صراحت بیشتری عنوان می کنند، اظهار کرد: مدیریت ارشد استان مشتاق است با حضور در جمع دانشجویان از این دیدگاه ها و نقدهای سازنده برای توسعه بهتر استان بهره بگیرد.

بازوند با بیان اینکه یکی از عوامل مهم کمتر توسعه یافتگی استان های زاگرس نشین به فقر مطالبه گری در این مناطق بازمی گردد، افزود: بخش مهمی از این توسعه نیافتگی به نوع مطالبات نخبگان این مناطق مربوط است. مطالباتی که معمولا شامل موارد نازلی همچون عزل و نصب فلان مدیر و یا گرفتن پست می شود.

استاندار کرمانشاه گفت: در مراسم معارفه‌ام عنوان کردم هیچ کس تماشاچی نباشد و همه باید با تمام توان به توسعه و ایجاد اشتغال در استان کمک کنیم.

بازوند با بیان اینکه نرخ بالای بیکاری محصول عملکرد مدیران طی این سال ها بوده و نمی توان آن را به مقطع خاصی نسبت داد، گفت: اشتغال تنها با سخنرانی ایجاد نمی شود و برای ایجاد هر شغل پایدار نیازمند جذب ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه هستیم که کار بسیار دشواری است.

وی افزود: منابع مالی دولت که در قالب عناوینی مانند بودجه های عمرانی تخصیص داده می شود به هیچ عنوان کفاف ایجاد اشتغال در این سطح گسترده را نمی دهد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت ها به تنهایی نمی توانند توسعه ایجاد کنند، گفت: این مردم و بخش خصوصی هستند که متولی توسعه محسوب می شوند و آن ها باید کرمانشاه را بسازند.

بازوند در ادامه با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب یک نسخه موفق و تجربه شده در دنیا است که مورد توافق و اجماع تمامی گروه ها و جناح های سیاسی می باشد، افزود: این اجماع ملی فرصتی برای توسعه کشور و استان ما است که باید با درایت از آن بهره بگیریم.

وی گفت: درونزا و اتکا به قابلیت ها و توانمندی های داخلی یکی از ویژگی های بسیار برجسته و راهگشای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و می توانیم با اتکا به این ویژگی ها، گام های بزرگی را در زمینه اشتغال و توسعه استان برداریم.

بازوند همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد امید در جامعه، گفت: باید دقت کنیم گلایه ها و مشکلات را بگونه ای مطرح کنیم که موجب ناامیدی مردم از نظام نشود.

استاندار کرمانشاه به زلزله سال گذشته استان هم اشاره کرد و با بیان اینکه مدیریت بحران در زلزله کرمانشاه در مقایسه با زلزله های مشابه مانند زلزله رودبار و منجیل بسیار موفق تر بود، اظهار کرد: راه های ارتباطی در زلزله رودبار تا ۷۲ ساعت بسته بود که این امر موجب عدم امداد رسانی در ساعات بسیار حیاتی و کشته شدن هزاران زخمی و زیر آوار مانده شد، در حالیکه در زلزله کرمانشاه در همان ساعت اول وقوع زلزله بلافاصله دو نقطه ای که در ثلاث و پاتاق بر اثر ریزش کوه مسدود شده بودند بازگشایی شدند و امکان تردد نیروهای امدادرسان و انتقال مجروحان سریعا فراهم شد که یک کار بی نظیر بود.

وی افزود: در این زلزله حضور نیروهای کارکشته سپاه و ارتش در منطقه یک موهبت بزرگ بود که با تلاش های خود هزاران نفر را در همان شب زلزله از مرگ نجات دادند.

بازوند گفت: از ابتدای صبح روز زلزله یک کریدور امداد هوایی میان سرپل ذهاب و فرودگاه کرمانشاه برقرار شد و تا پایان عملیات در ساعت یازده صبح، حدود هفت هزار نفر زخمی و مجروح منتقل شدند.

وی افزود: این عملیات امداد و نجات در تاریخ کشور و حتی دنیا بی نظیر بود و مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.