صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / رفع مشکل کاهش کیفیت آب روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه

رفع مشکل کاهش کیفیت آب روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: آب روستاهای استان از کیفیت و سلامت کامل برخوردارند.

آب شرب

کاظم محمدی اقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شاخص مطلوبیت میکروبی آب آشامیدنی در روستاهای استان به ۹۹٫۳ درصد ارتقا یافته است.

وی افزود: در برخی روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه و تعدادی از روستاهای شمال استان با تغییر کیفیت آب شرب مواجه بودند که با اقدامات انجام گرفته از جمله انتقال آب از سایر روستاها و وصل به مجتمع های دیگر و تغییر منشا تامین آب، مشکل بوجود آمده رفع و در حال حاضر مردم از آب سالم و با کیفیت برخوردار هستند.

محمدی اقدم در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه کنترل کیفی و بهداشت آب نیز اظهارکرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با دارا بودن ۱۳ واحد آزمایشگاهی ثابت میکروبی،۱۶ واحد آزمایشگاه کنترل کیفی ،دو واحد آزمایشگاه شیمی،یک واحد آزمایشگاه ریز آلاینده معدنی،یک واحد آزمایشگاه فاضلاب و یک هزار و ۵۶ دستگاه سامانه کلر زن گازی و مایع ، توانسته است شاخص مطلوبیت کلر باقیمانده در آب شرب روستاهای تحت پوشش استان را به ۹۷٫۸ د رصد برساند.

وی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته در ۴ سال گذشته مشکل آب آشامیدنی ۴۲ روستای استان با نصب سامانه های تصفیه آب مرتفع شده است افزود:در این مدت همچنین مشکل ۲۳۳ روستا با انجام اقدامات اصلاحی از جمله حفر و تجهیز چاه، جا به جایی منشا تامین،احداث خط انتقال، بهسازی چشمه و  اصلاح و باز سازی مخازن رفع شده است.

محمدی اقدم گفت: در سال جاری همچنین در راستای سیاست های ابلاغی از سوی وزارت نیرو برای گذر از بحران و تنش آبی ، برنامه های مختلفی در محورهای مدیریت تقاضا و مصرف آب، افزایش تولید و تامین آب، بهبود کیفیت آب شرب تداوم خدمت رسانی و فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب در شرکت آب و فاضلاب  روستایی آذربایجان غربی تدوین شده و با جدیت پیگیری می‌شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.