صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / تشکیل پرونده برای ۱۵۰ شرکت کاغذی در البرز

​دادستان کرج خبر داد

تشکیل پرونده برای ۱۵۰ شرکت کاغذی در البرز

​دادستان کرج گفت: تا کنون ۱۵۰ شرکت کاغذی در استان شناسایی شده و برای هر یک از آنها پرونده قضایی تشکیل شده و مراحل رسیدگی به آنها در حال انجام است.

آرم قضایی

به گزارش کسب و کار نیوز، حاجی رضا شاکرمی در نشست مطبوعاتی که امروز یکشنبه سوم تیرماه به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: دادستانی کرج برای برخورد با فرار مالیاتی شرکت‌های کاغذی وارد عمل شده و با همکاری اقتصاد و دارایی اقدام به شناسایی این متخلفان می‌کند.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۵۰ شرکت کاغذی در استان شناسایی شده و برای هر یک از آنها پرونده قضایی تشکیل شده و مراحل رسیدگی به آنها در حال انجام است.

اکرمی افزود: برخی در تلاش هستند که مردم را نسبت به دستگاه قضا بی اعتماد کنند و نشان دهند که عموم شهروندان از عملکرد این مجموعه ناراضی هستند ولی عملکرد دستگاه قضا چیز دیگری نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود هفت هزار نفر در زندان‌های البرز دوران محکومیت خود را سپری می کنند چون هر یک از آنها به نوعی به فرد یا افرادی ظلم کرده‌اند؛  بدون شک اگر دستگاه قضا کار خود را درست انجام نمی‌داد این افراد الان آزادانه به کارهای خود مشغول بودند.

دادستان کرج توضیح داد: این امنیت و آرامشی که مردم امروز تجربه می‌کنند مرهون تلاش زحمت کشانی همچون کارکنان سیستم قضایی کشور است.

شاکرمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دستگاه قضا به جز دفاع از فرد به فرد مظلومان، وظیفه مدعی العمومی را نیز دارد و در شرایطی که احساس کند اقداماتی باعث آسیب عمومی می‌شود نیز وارد میدان شده و از اتفاقات بدتر جلوگیری می‌کند.

دادستان کرج ابراز کرد: به عنوان مثال در مساله فاضلاب ماهدشت که زمین‌های کشاورزی منطقه با آن آبیاری می‌شد دستگاه قضا برای صیانت از سلامت مردم وارد عمل شد و جلوی فعالیت متخلفین را گرفت.

وی اضافه کرد: مقابله با زمین خواری، تعرض به اراضی ملی، خط لوله انتقال آب رودخانه طالقان و کرج به تهران ، آثار مخرب زیست محیطی بزرگراه شمالی کرج و … از دیگر مسائلی است که دادستانی به عنوان مدعی العموم به آنها ورود کرده است.

شاکرمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کاهش جرایم خشن در کرج اشاره کرد وگفت: در سال ۹۳ آمار قتل عمد در کرج ۱۰۸ مورد بود ولی سال قبل به کمتر از ۳۰ مورد رسیده است.

دادستان کرج توضیح داد: قتل‌های خشن عمدتا مربوط به اتباع بیگانه است و برخورد دستگاه قضا با عاملین اعمال خشن مثل قتل و سرقت مسلحانه در سال‌های گذشته به گونه‌ای بوده که کمتر کسی امروز جرئت دست زدن به چنین اعمالی را به خود می‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.