صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / تبدیل قرار وثیقه «محمد حبیبی» به بازداشت
تبدیل قرار وثیقه «محمد حبیبی» به بازداشت

وکیل مدافع معلم بازداشت شده خبر داد

تبدیل قرار وثیقه «محمد حبیبی» به بازداشت

وکیل مدافع «محمد حبیبی»، معلمی که در تجمعات فرهنگیان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه بازداشت شده بود در خصوص آخرین وضعیت موکلش گفت: به قرار بازداشت موکلم اعتراض کردیم اما متاسفانه هنوز نسبت به اعتراض ما رسیدگی صورت نگرفته است.

حسین تاج

حسین تاج در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: پس از اینکه «محمد حبیبی» به همراه دیگران بازداشت شد، سایرین با قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند و برای موکلم قرار وثیقه صادر شد این در حالی است که فرصتی برای تامین وثیقه به ما داده نشد تا ایشان آزاد شود.

وکیل مدافع محمدحبیبی عنوان کرد: پرونده محمد حبیبی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارجاع شد و متاسفانه پس از آن، دو اتفاق نادر رخ داد. اول اینکه ایشان را به جای زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل کردند و دیگر اینکه دادگاه قرار وثیقه ایشان را به قرار بازداشت تبدیل کرد و هر دو با نظر ضابط بوده است که دستگاه قضایی نیز نظر ضابطین را پذیرفته است.

وی با بیان اینکه قانون آیین دادرسی کیفری به بررسی وضعیت جسمانی فرد بازداشت شده توسط پزشک تصریح دارد، بیان کرد: در مورد موکلم بازپرس در مرحله دادسرا دو مرتبه دستور داد متخصص ایشان را ویزیت کند اما تا همین لحظه یعنی بیش از حدود ۴۰ روز از بازداشت ایشان هنوز برای بررسی وضعیت جسمی، نزد پزشک اعزام نشدند. ایشان دچار دردهایی در ناحیه قفسه سینه و آریتمی قلبی شده اند که احتمالا ناشی از ضرب و شتم در زمان بازداشت است.

 
تاج خاطرنشان کرد: چند روز پیش موکلم را از قرنطینه ۲ به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ منتقل کردند و متاسفانه ایشان در کنار افرادی نگهداری می شوند که مجرمان و متهمان اتهامات بسیار سنگین هستند و هیچ ارتباطی با معلمی که خواسته خود را فریاد زده است ندارند. 

وی افزود: به قرار بازداشت موکلم اعتراض کردیم و پرونده برای رسیدگی به اعتراض ما به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده ولی متاسفانه تاکنون به شعبه ارجاع نشده و نسبت به اعتراض ما رسیدگی صورت نگرفته است. 

حسین تاج پیش از این در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه در را بطه با این پرونده اظهار کرد: بعد از فراخوانی که برای بازنشستگان و شاغلین فرهنگیان صادر شده بود، در تمامی ایران تجمعاتی صورت گرفت و بر همین مبنا  ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری به مناسبت هفته معلم، عده‌ای از فرهنگیان مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. تجمع کنندگان خواستار  مطالبات صنفی شان بودند و خواسته آنها چیزی جز مطالبات صنفی در چارچوب قانون نبوده است.

وی افزود: ابتدا ۱۶ نفر از این معلمان  از جمله موکلم در زمان تجمع بازداشت شدند  ولی پس از حدود چند روز سایرین با  قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند و  در حالی که اتهامات همه معلمان اخلال در نظم عمومی و یکسان بود ولی نمی‌دانم که چرا موکلم آزاد نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.