صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / بومی‌سازی صنایع علوم زیستی و فناوری‌های نوین با «لیدکوتک»

با حمایت معاونت علمی انجام می‌شود

بومی‌سازی صنایع علوم زیستی و فناوری‌های نوین با «لیدکوتک»

رویداد استارتاپی «لیدکوتک» به‌منظور بومی‌سازی صنایع علوم زیستی وفناوری های نوین، با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رویداد استارت آپی «لیدکوتک» (Lidcotech ) با ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی باهدف اشتغال‌زایی و بهبود فضای کسب‌وکار در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته منطقه شمال شرق ایران در شهرستان فردوس برگزار می‌شود. این رویداد در سه سطح آزاد، دانشگاهی و دانش‌آموزی با محوریت طرح‌های مبتنی بر اقلیم شمال شرق کشور و در استان خراسان جنوبی، شهرستان فردوس در یکم مرداد ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.
این رویداد به‌منظور نهادینه سازی توسعه پایدار و پویا و دستیابی کشور به سهم مناسبی از تولید ناخالص ملی با بهره‌مندی از فناوری‌های زیستی، ترغیب، تشویق و جلب مشارکت نیروی انسانی متخصص در کارآفرینی و ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی برگزار می‌شود.
از دیگراهداف رویداد لیدکوتک فرهنگ‌سازی و زمینه‌سازی جهت بهره‌مندی از فناوری‌های زیستی در راستای ارتقاء کیفیت زندگی مردم، ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق توسعه تجاری سازی در شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد زیست‌بوم نوآوری و متناسب با کشاورزی هوشمند در کشور است.

محورها
محورهای رویداد استارتاپی لیدکوتک گیاهان دارویی در مناطق گرم و خشک (زراعت، فرآوری، استخراج متابولیت های ثانویه، کشت بافت، بیوتکنولوژی، اشتغال‌زایی)؛ ارتباطات و فناوری اطلاعات با محوریت تجارت الکترونیک، سیستم موبایل، اینترنت اشیا، کشاورزی و فناوری اطلاعات سبز است.
از دیگر محورهای این رویداد می‌توان به روش‌ها و رویکردهای نوین و پایدار در بیابان‌زدایی، مدیریت بحران آب در کشاورزی (روش‌های کاربردی نوین)؛ دام‌پروری با محوریت محدودیت‌های اقلیمی منطقه، صنایع تبدیلی و نهاده‌های ژنتیکی؛ کشت‌های زراعی، باغی، گلخانه‌ای و زینتی؛ مدیریت و کنترل آفات و بیماری‌های کشاورزی منطقه؛ انرژی‌های تجدید پذیر اولویت‌دار منطقه و همچنین اکوتوریسم اشاره کرد.

درباره لیدکوتک
گروه تخصصی لیدکو در رویکرد جدید در نظر دارد با ایجاد یک شتاب‌دهنده با ساختار حمایت محور، از شکل‌گیری استارتاپ ها و توسعه کسب‌وکارهای نوپا و نوین کلیه علوم پیشرفته پشتیبانی کند.
در قدم نخست این تصمیم مقرر شد با شناسایی پتانسیل مناطق کمتر توسعه‌یافته، استعداد جوانان و صاحبان ایده‌های این مناطق شناسایی و با به‌کارگیری استعداد و نیروی انسانی بومی همراه با جذب سرمایه‌گذاران کشور و ذی‌نفعان ارزش‌آفرین شرکت لیدکو به ایجاد و بهبودی فضای کار مشترک، آموزش کسب‌وکار و درنهایت سرمایه‌گذاری در ایده‌های برتر کمک کند.
از نخستین اقدام‌های این طرح ایجاد اشتغال و تولید بر پایه دانش نوین و تجاری‌سازی نتایج ایده‌ها و تحقیقات اعم از به یو تکنولوژی علوم زیستی و فناوری‌های نوین خواهد بود.
در همین راستا این شرکت ضمن سرمایه‌گذاری در یک ایده نوین در شهرستان فردوس که در روز رویداد افتتاح خواهد شد، زمینه اقدام عملی در یک چنین رویداد علمی را برای نخستین بار توسط استعدادهای درخشان بومی کلید خواهد زد.
رویکرد جانبی این رویداد تلفیقی و مبدعانه دوروزه، ایجاد کارگاه‌های آموزشی کسب‌وکار علمی، بسط رفتارهای کارآفرینانه و ایجاد خلاقیت صاحبان سرمایه‌های فکری خواهد بود.

رویداد استارت آپی «لیدکوتک» (Lidcotech ) با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی باهدف اشتغال‌زایی و بهبود فضای کسب‌وکار در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته منطقه شمال شرق ایران در شهرستان فردوس برگزار می‌شود. این رویداد در سه سطح آزاد، دانشگاهی و دانش‌آموزی با محوریت طرح‌های مبتنی بر اقلیم شمال شرق کشور و در استان خراسان جنوبی، شهرستان فردوس در یکم مرداد ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.
پایان پیام/۲۹

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.