صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / زنبورداران خراسان شمالی چتر حمایتی ندارند
زنبورداران خراسان شمالی چتر حمایتی ندارند

رئیس هیات مدیریه شرکت تعاونی زنبورداران زرین بال شیروان عنوان کرد:

زنبورداران خراسان شمالی چتر حمایتی ندارند

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی زنبورداران زرین بال شیروان گفت: زنبورداران خراسان شمالی فاقد هرگونه چتر حمایتی هستند.

زنبور

احمد فرهود در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: زنبور عسل به صورت شبانه روزی و بدون استراحت مشغول کار هستند، مهاجرتی که از سوی آن ها انجام می شود حتی بیشتر از جمیعت عشایری است اما هیچ گونه حمایتی از آنها نمی شود.

وی با اشاره به اینکه زنبورداران مشمول هیچ گونه بیمه ای نمی شوند، ادامه داد: بنابراین بازنشستگی نیز شامل حال آن ها نمی شود.

فرهود با تصریح بر اینکه زنبورداران بیمه تامین اجتماعی ندارند و اگر داشته باشند ناقص است، اظهار کرد: اخیرا اعلام شده که زنبورداران تحت پوشش بیمه عشایری و روستایی قرار گیرند که میزان مبلغ بازنشستگی آن رقم ۶۰۰ هزار تومان است که این امر ظلم بزرگی بر حق زنبورداران است.

وی عدم خرید تضمینی عسل را از دیگر مشکلات زنبورداران بیان کرد و گفت: قیمتی که برای فروش عسل در نظر گرفته می شود خیلی کمتر از هزینه هایی است که بر دوش زنبوردار متحمل می شود.

رئیس هیات مدیریه شرکت تعاونی زنبورداران زرین بال شیروان درباره مشکلاتی که برخی از کشاورزان و باغداران برای استقرار کندوهای عسل در باغات و زمین های کشاورزی برای زنبوردار ایجاد می کنند نیز توضیح داد: در کشورهای خارجی باغداران بابت کلونی های زنبورعسلی که در باغات آن ها گذاشته می شود مبلغی به عنوان گرده افشانی به زنبوردار داده می شود.

وی تصریح کرد: اما با این امر در ایران مخالفت می شود و تعداد زیادی از باغداران اجازه نمی دهند که زنبوردار کندوهای زنبور عسل را در باغات و زمین های کشاورزی آن ها قرار دهد.

فرهود خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد محصول زنبور عسل گرده افشانی است که ۹۰ درصد آن نیز عاید کشاورزان و باغداران می شود.

وی تاکید کرد: در این خصوص باید جهاد کشاورزی کلاس های آموزشی و ترویجی برگزار کند و کشاورزان و باغداران را در این خصوص توجیه کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.