چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / زنجان / با یکی از مهمترین عوامل ضد سرطان آشنا شوید

با یکی از مهمترین عوامل ضد سرطان آشنا شوید

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان اظهار کرد: مقدار توصیه شده از گروه سبزی‌ها در هرم راهنمای غذایی روزانه 3 تا 5 واحد است.

میوه و سبزیجات

عصمت عباسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مصرف روزانه سبزی به دلیل دارا بودن ویتامین‌های گروه B ، ویتامین C و املاح معدنی از جمله آهن، منیزیم، پتاسیم و مواد آنتی اکسیدانی از جمله فلاونوئید ها و کاروتنو ئی ها می‌توانند از ابتلا به بیماری‌های مختلف پیشگیری کند، گفت: مقدار توصیه شده از گروه سبزی‌ها در هرم راهنمای غذایی روزانه ۳ تا ۵ واحد است.

وی ادامه داد: هر واحد از سبزی‌ها حاوی ۵ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم پروتئین و ۲۵ کیلو کالری انرژی است.

عباسی با اشاره به اینکه سبزی‌ها در پیشگیری از سرطان مفید هستند، گفت: مصرف روزانه سبزی یکی از عوامل مهم پیشگیری از سرطان است که این اثر مرتبط با آنتی اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئیدها، کاروتنوئید، ویتامین C، ویتامین A فولات و فیبر غذایی است. این مواد به عنوان مسدود کننده یا سرکوب کننده تومورهای سرطانی نقش به سزایی دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فیبر موجود در سبزی‌ها در پیشگیری از سرطان به خصوص سرطان‌های دستگاه گوارش نقش به سزایی دارد.

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، اظهار کرد: سبزی‌های مختلف دارای عنصری به نام پتاسیم هستند، پتاسیم یکی از املاح معدنی مهم برای بدن است که کمبود آن در بدن می‌تواند زمینه‌ساز حملات قلبی باشد. بنابراین از طریق مصرف روزانه سبزی‌ها به خصوص جعفری، کرفس، لوبیاسبز و قارچ که غنی از این عنصر است می‌توان در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون بالا ایمن بود.

وی افزود: سبزی‌ها به دلیل دارا بودن فیبر بالا می‌توانند با کاهش جذب و کاهش روند آزاد شدن قند در خون احتمال ابتلا به دیابت را کاهش دهند. همچنین فیبر موجود در سبزی‌ها با کاهش جذب چربی‌ها در روده، باعث کاهش تری‌گلیسرید و کلسترول بد خون می‌شود و در نتیجه خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

عباسی با اشاره به اینکه سبزی‌ها در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی نقش دارند، گفت: وجود فیبر در سبزی‌ها به دلیل کاهش جذب مواد قندی و چربی‌ها و افزایش احساس سیری از اضافه وزن و چاقی هم پیشگیری می‌کند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.