صفحه اصلی / اصناف / ۸۰ درصد مشاغل کوچک گلستان توسط اصناف ایجاد می شود
۸۰ درصد مشاغل کوچک گلستان توسط اصناف ایجاد می شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان

۸۰ درصد مشاغل کوچک گلستان توسط اصناف ایجاد می شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: سهم اصناف کشور و این استان در ایجاد بنگاه های خرد و متوسط ۸۰ درصد است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: سهم اصناف کشور و این استان در ایجاد بنگاه های خرد و متوسط ۸۰ درصد است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، درویشعلی حسن زاده عصر شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی اصناف در گنبدکاووس، افزود: ازمجموع سه میلیون واحد صنفی دارای پروانه کسب کشور، ۵۵ هزار واحد آن در استان گلستان فعال هستند. وی، سهم بخش صنعت و اصناف را در تولید ناخالص ملی کشور ۳۸ درصد ذکر کرد و گفت: اصناف به تنهایی ۱۸ درصد تولید ناخالص ملی را برعهده دارد که رقم قابل توجه و نشان از جایگاه و تاثیرگذاری این قشر در تولید و اشتغال است. حسن زاده اضافه کرد: کسبه و بازاریان ما در شکل گیری، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش آفرین بوده و هستند و تاکنون ۱۰ هزار شهید نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند. به گزارش ایرنا، وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی توسط رهبری انقلاب، تصریح کرد: این نامگذاری صرفا یک شعار نیست بلکه همه موظفیم این شعار را که استراتژی مهم در تقویت اقتصاد کشور است، محقق نماییم. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: برای تحقق شعار امسال کشور، سه بخش حاکمیت، بخش خصوصی و مردم تاثیرگذار هستند که هر کدام باید به وظایف خود به درستی عمل نماید. حسن زاده گفت: بخش حاکمیت و دولت با حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاران، بخش خصوصی با تولید کالای با کیفیت و قابل رقابت با مشابه خارجی و معرفی آن از طریق اصناف و رسانه ها به مردم و بخش مردمی نیز با خرید کالای ایرانی در تحقق شعار امسال بایستی انجام وظیفه نمایند. وی، نقش اصناف را درمعرفی کالای ایرانی به مصرف کننده بسیار مهم دانست و اضافه کرد: کسبه به عنوان نقطه وصل تولید کننده با مصرف کننده و قشری که مورد اعتماد مردم هستند، دراین حوزه اثرگذار هستند. حسن زاده همچنین از اعضای جدید اتاق های اصناف شهرستان های گلستان خواست تا با فعال سازی کمیسیون های پنجگانه و کمیته نظارت، نسبت به ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب اقدام نمایند. دراین همایش که امام جمعه گنبدکاووس، فرماندار ویژه، معاون سیاسی و اجتماعی او، بخشدار مرکزی، فرمانده ناحیه مقامت بسیج سپاه، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان و شهرستان آزادشهر نیز حضور داشتند، از سه عضو قبلی هیات مدیره اتاق اصناف گنبدکاووس با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد. شهرستان گنبدکاووس که با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است، ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارد.http://otaghasnafeiran.ir/asnafnews/1397/33111/

همچنین مطالعه کنید:

تجهیز واحدهای نظارت و بازرسی اتاق های اصناف به ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص موتورسیکلت‌های ویژه بازرسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.