صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / متولی اصلی امور قرآنی مشخص نیست

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

متولی اصلی امور قرآنی مشخص نیست

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: وجود متولیان مختلف در امور قرآنی موجب مشخص نبودن متولی اصلی این حوزه شده است.

امام جمعه تبریز

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام سید«محمدعلی آل‌هاشم»، در دومین جلسه شورای هماهنگی توسعه فعالیت‌های قرآنی استان، با بیان این‌که هدف اصلی همه باید عمل به قرآن باشد، گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تأکیدات فراوانی بر لزوم تربیت حافظان قرآنی داشته‌اند و فرمودند که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور داشته باشیم. 

وی افزود: مسئولان فرهنگی استان باید برنامه‌ریزی کرده و تعیین کنند که سهم استان آذربایجان‌شرقی از این ۱۰ میلیون حافظ چقدر است و سپس در خصوص تربیت آن تعداد حافظ در مدت زمانی مشخص برنامه‌ریزی کنند. 

آل‌هاشم  گفت: یکی از وظایف مهم این شورا نظارت و سیاستگذاری فعالیت‌های قرآنی است و برای ترویج این فرهنگ متعالی الهی در جامعه همه افراد جامعه باید مشارکت کنند. 

امام جمعه تبریز، مهم‌ترین دغدغه مسئولان استان را در حوزه قرآنی ساماندهی این فعالیت‌ها برشمرد و افزود: وحدت و همدلی در همه حوزه‌ها به ویژه فعالیت‌های قرآنی نقش اساسی دارد و باید متولیات این حوزه زمینه همگرایی بیشتر را ایجاد کنند. 

وی، با بیان این‌که اقدامات ارزشمندی در استان از گذشته تاکنون در زمینه فعالیت‌های قرآنی انجام شده که قابل تقدیر است، افزود: این شورا نمی‌خواهد در اداره امور مؤسسات قرآنی دخالت کند بلکه برای هماهنگی و همکاری بیشتر مؤسسات و ادارات مربوطه راه‌اندازی شده است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که نیازمند تربیت حافظانی هستیم که ضمن حفظ، بر مفاهیم قرآنی هم مسلط شوند، گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در این راستا دارد و می‌تواند در این امر مقدس همکاری کند تا استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی و معرفی کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.