صفحه اصلی / استان ها / فارس / فعالیت ۷۰ مرکز تحقیقاتی زیر مجموعه‌ علوم پزشکی شیراز

فعالیت ۷۰ مرکز تحقیقاتی زیر مجموعه‌ علوم پزشکی شیراز

‌معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به فعالیت 70 مرکز تحقیقاتی زیر نظر این دانشگاه اشاره و اضافه کرد که علوم پزشکی شیراز 82 عضو علمی پژوهشی دارد.

تحقیق

‌به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از علوم پزشکی شیراز، سید بصیر هاشمی در جمع اعضای هیئت علمی و دست‌اندرکاران پژوهش در این دانشگاه با تاکید بر موضوع پژوهش به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در پیشرفت مراکز دانشگاهی، گفت: اعضای هیئت علمی پژوهشی دانشگاه باید با شناسایی و تشخیص به موقع نکات ضعف و قوت، برای ارتقا و پیشرفت دانشگاه در حوزه پژوهش‌ تلاش کنند.

وی با تصریح اینکه ۱۰ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باید عضو هیئت علمی پژوهشی باشند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای ۹۰۰ عضو هیئت علمی است که از این تعداد، ۸۲ نفر در زمینه پژوهش فعالیت می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه در زمینه پژوهش، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دنیا مقام شانزدهم را دارد، افزود: ۳۶ تا ۳۷ درصد از پژوهش کشور در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور، متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شیراز است‌.

‌مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز با اشاره به کارهای بزرگی که در زمینه پژوهشی از سوی اساتید این دانشگاه در سطح کشوری و حتی جهانی انجام شده است، تاکید کرد: باید بکوشیم تا این فعالیت‌های ارزشمند به سمت کاربردی شدن و بهره‌وری پیش رود‌.

سید منصور کشفی دانشگاه را امانتی بزرگ خواند که گذشتگان برای ارتقا و پیشرفت آن بسیار تلاش کرده‌اند و افزود: باید برای حفظ و نگهداری و همچنین پیشرفت و ارتقای این امانت بزرگ، به صورت شبانه‌روزی تلاش کرد‌.

او اعضای هیئت علمی در حوزه پژوهش را به عنوان آبرویی برای دانشگاه برشمرد و گفت: همه باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم، نباید پروژه‌های تحقیقاتی تنها در کتابخانه‌ها آرشیو شوند، بلکه دستاوردهای حاصل از این تحقیقات باید گره گشای مشکلات مردم باشد.

کشفی با تاکید بر اینکه تشکیل نشست‌های پژوهشی باید دارای نتیجه و کارایی بالا باشد، افزود: برای رهایی از فعالیت‌های سلیقه‌ای در مسیر پژوهش دانشگاه، به برنامه‌ای استراتژیک با چشم‌اندازی ویژه به آینده‌ نیاز است‌.

او با اشاره به اینکه کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در دانشگاه باید به شکلی باشد که به بهره‌وری آسیبی نرسد، اضافه کرد: تجمیع مراکز مختلف تحقیقاتی و پژوهشی، یکی از راه‌های جلوگیری از هدر رفت منابع مالی است‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.