صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / اصلاح نژاد گاوها در شهرستان میانه با استفاده از نژاد «سمینتال»
اصلاح نژاد گاوها در شهرستان میانه با استفاده از نژاد «سمینتال»

اصلاح نژاد گاوها در شهرستان میانه با استفاده از نژاد «سمینتال»

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه میانه گفت: گاوهای دو منظوره با استفاده از نژاد سمینتال در این شهرستان توسعه می‌یابد.

دامداری

به گزارش کسب و کار نیوز، «جلال رحیم‌زاده» در بازدید از یک واحد دامپروری در شهرستان میانه، با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح از سال ۹۵ در سطح روستاهای شهرستان میانه با همکاری دامداران و با توصیه فنی کارشناسان اداره تولیدات دامی شهرستان، مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه و مأمورین تلقیح مصنوعی آغاز شده و همچنان ادامه دارد. 

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه ۹۷ تعداد ۲۷۰۰ رأس گاو شیری دو رگ تحت پوشش اصلاح نژاد گاو سیمینتال قرار گرفتند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه میانه تصریح کرد: سمینتال دارای توانایی تولید شیر و گوشت، جذب مواد غذایی بالا، قابلیت باروری منظم و قدرت انطباق دام با شرایط لازم برای افزایش درآمد در واحدهای روستایی است. 

رحیم‌زاده با بیان این‌که نژاد سیمنتال همواره اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: علل زیادی مبنی بر اهمیت پرورش این نژاد وجود دارد که می‌توان به عملکرد مناسب، مدت بهره‌دهی طولانی‌تر، دو منظوره بودن(شیر و گوشت)، مقاومت در برابر بیماری‌ها، افزایش قابل توجه چربی و پروتئین شیر، گوساله‌دهی بالاتر هم‌چنین کم خوراک بودن و دارای کیفیت تولید شیر و گوشت بالا اشاره کرد. 

وی با بیان این‌که گاو سمینتال یک نژاد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: سمینتال نژادی آرام، کم خوراک با کیفیت تولید شیر و گوشت بالاست که هزینه‌های نگهداری آن برای پرورش پایین است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه میانه در پایان هدف توسعه گاوهای دو منظوره را افزایش درآمد و سود خالص برای پرورش‌دهندگان و اقتصادی شدن فعالیت گاو داری در روستاها را برشمرد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.