چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / مصرف آب در سر پل‌ ذهاب ۱٫۵ برابر حد معمول است
مصرف آب در سر پل‌ ذهاب ۱٫۵ برابر حد معمول است

مدیرعامل آبفا کرمانشاه:

مصرف آب در سر پل‌ ذهاب ۱٫۵ برابر حد معمول است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش روزافزون مصرف آب در مناطق زلزله‌زده از جمله شهر سرپل‌ذهاب گفت: باتوجه به فصل گرما و همچنین استفاده از آب شرب برای مصارف غیرشرب مانند ساخت و ساز، مصرف آب در سرپل‌ذهاب طی ماه اردیبهشت به 1.5 برابر حد معمول رسیده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا تخت شاهی با اشاره به افزایش مصرف آب در مناطق زلزله زده، اظهار کرد: چنانچه مصارف غیرشرب از حوزه مصارف شرب خارج نشود، قطعا در تابستان دچار کمبود آب خواهیم شد.

به گفته تخت شاهی میزان منابع تولید و توزیع آب محدود است و در اوج گرما نمی‌تواند جوابگوی این حجم از نیاز مردم باشد.

تخت‌شاهی در ادامه وضعیت تامین آب در شهرهای زلزله زده از نظر کمی و کیفی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود:  مراکز بهداشتی شهرستان‌های زلزله زده به عنوان دستگاه نظارتی شرکت آبفا،  وضعیت آب را بطور مستمر رصد و تایید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری نیز دارای پیشرفته ترین آزمایشگاه در غرب کشور است، یادآوری کرد: وضعیت کیفی آب مناطق زلزله زده با انجام آزمایشات مختلف تست کلر، تست کدورت و آزمایش‌های میکروبیولوژی پایش می‌شود و خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه شکل خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان اکنون متفاوت از روزهای نخست است گفت: در روزها و ماه‌های نخست پس از وقوع زلزله برای تامین آب در این مناطق تلاش می‌شد، اما اکنون بیش از ۶۰ کیلومتر شبکه رو زمینی و بالغ بر هشت هزار مورد شیر برداشت تعبیه شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.