چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت مسکن در بیرجند
افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت مسکن در بیرجند

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت مسکن در بیرجند

افزایش بی رویه قیمت بازار مسکن طی چند ماه اخیر در استان با توجه به اقتصاد استان باعث می‌شود تا مردم استان برای خانه دارد شدن با مشکل مواجه باشند.

مسکن مهر اندیشه

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: بازار مسکن از اسفندماه سال گذشته شاهد افزایش قیمت‌ها بود که در برخی مناطق شاهد رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت‌ها هستیم . 

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها در سطح کشور، خراسان‌جنوبی به عنوان استانی کوچک بازتاب آن بیشتر دیده می‌شود . 

رییس اتحادیه مشاورین املاک بیرجند اظهارکرد: با توجه به افزایش و گرانی آهن آلات و مصالح ساختمانی هزینه ساخت مسکن نیز افزایش می‌یابد  . 

اربابی بیان کرد: همچنین برگزاری مزایده از سوی بنیاد و ساخت و ساز انبوده با مصالح ساختمانی گران نیز باعث افزایش قیمت شده است . 

وی با اشاره به اینکه جنوب شهر بیرجند افزایش بیشتری به نسبت سایر قسمت‌های شهر داشته است، افزود: در شمال شهر شاهد افزایش۱۰ تا ۱۵ درصدی، در غرب افزایش۲۰ درصدی، در شرق افزایش ۲۵ درصدی و در جنوبی شاهد افزایش۳۰    تا۳۵ درصدی بوده‌ایم . 

رییس اتحادیه مشاورین املاک بیرجند ادامه داد: اجاره مسکن نیز همچنین افزایش داشته که این امر به دلیل کاهش ساخت و ساز به علت افزایش قیمت مصالح است.

اربابی تصریح کرد: اجاره ملک مسکونی به نسبت ملک تجاری افزایش بیشتری داشته و ملک مسکونی ۱۰ تا ۲۵ درصد و املاک تجاری ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته است .

حباب افزایش قیمت مسکن باید به حالت نرمال برگردد 

وی تصریح کرد: افزایش قیمت کنونی حبابی در بازار مسکن است که این افزایش قیمت‌ها خوب نبوده و باید به صورت نرمال باشد. 

رییس اتحادیه مشاورین املاک بیرجند یادآور شد: این امر معضلی سخت برای خانه دار شدن مردم است که باید برای آن چاره اندیشی کرد. 

اربابی با اشاره به اینکه استانی محروم هستیم که درآمدزایی نداشته و کارخانه و راه آهن نداریم، اظهارکرد: کشاورزی استان نیز که اقتصاد ما به آن وابسته است بر اثر خشکسالی از بین رفته است.

وی بیان کرد: برای این کار باید دست به دست هم دهیم و ارگان‌های مربوطه زمین‌های محدوده شهر را باز کرده و روند صدور پروانه ساخت نیز روان شود تا با کاهش قیمت مصالح شاهد رونق ساخت و ساز و قیمت مناسب مسکن در استان باشیم . 

اربابی خاطرنشان کرد: در این زمینه باید مسکن و شهرسازی، استانداری، شهرداری، نظام مهندسی، مصالح فروشان و کارخانه داران کمک کرده تا شاهد خانه دار شدن همه مردم باشیم . 

این روند افزایش قیمت مسکن در صورتی که ادامه داشته باشد معضل بزرگی برای خانه دار شدن مردم استان خواهد بود که برای رفع آن نیاز به حمایت‌ ارگان‌های مختلف در استان و نگاه ویژه و برنامه‌های منسجم در نظام کلی کشور است.

گزارش از سیده طوبی موسوی

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.