صفحه اصلی / استان ها / ایلام / معاون اقتصادی استاندار:وضعیت کسب و کار در ایلام مساعد نیست
معاون اقتصادی استاندار:وضعیت کسب و کار در ایلام مساعد نیست

معاون اقتصادی استاندار:وضعیت کسب و کار در ایلام مساعد نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: وضعیت استان از نظر کسب و کار مساعد نیست و ضریب مشارکت اقتصادی مردم بسیار پایین است.

کسب و کار/ اقتصادی

به گزارش کسب و کار نیوز،  دکتر «ایوب درویشی»  در نشست با روسای اتحادیه های صنفی ایلام اظهار کرد: مهم ترین حلقه در زنجیره تولید ارزش بازار است و به هر میزان که فضای کسب و کار بهبود یابد به همان نسبت فضا برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود .

وی با بیان اینکه در پایش وضعیت محیط کسب و کار، استان ایلام در وضعیت مناسبی قرار ندارد و در بیشتر شاخص ها دارای رتبه آخر است، گفت: شرایط پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح های اشتغالزایی و رونق تولید در استان مناسب نیست، باید در این زمینه با همت مضاعف اقدام و از سرمایه گذاران ذیصلاح و کارآفرینان واقعی حمایت شود .

درویشی گفت: استان ایلام دارای ظرفیت ها و منابع اقتصادی مناسبی برای سرمایه گذاری است که باید با تسهیل و شتاب در توسعه این سرمایه ها را بکار گرفت و  برای ایجاد فضای کسب و کار مناسب باید چرایی مشکلات بررسی شود و با جلب اعتماد بازاریان و مردم آرامش و اطمینان خاطر را در این فضا ایجاد کرد .
وی تاکید کرد : مردم باید خواستار سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار باشند و با چشم داشت محض به دولت کاری از پیش برده نمی شود چرا که یکی از نشانه های عدم توسعه در یک کشور انتظار یک طرفه از دولت است .

معاون استاندار ایلام ادامه داد: دولت موظف است بخش های مختلف صنعت را بصورت راهبردی در کنار هم نگه دارد و نه بصورت بخشنامه ای و دستوری، بلکه بصورت طبیعی توجه را به سمت تولید جلب کند و تولید کننده، بازار، اصناف و تاجر را در کنار هم قرار دهد .

به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام درویشی با بیان اینکه برای رسیدن به تولید و رونق فضای کسب و کار باید به این باور رسید که همه ما در یک مجموعه و زنجیره بهم متصل هستیم و در صورت حفظ این حلقه رشد چشمگیری در چرخه اقتصادی خواهیم داشت،  افزود: در این حوزه ضریب مشارکت در استان ایلام بسیار پایین است، این مهم باید برطرف شود و در این خصوص تیمی از گروه‌های تسهیل‌گر تشکیل شود .

وی با بیان اینکه نهاد های توسعه ای می توانند در این زمینه نقش بسزایی را ایفا کنند، گفت: تمام تلاش ما حرکت به سمتی است که زنجیره ارزش ایجاد و حلقه‌های تولید تکمیل شود .

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.