صفحه اصلی / استان ها / ایلام / روستا منبع پیشرفت است، نه واحد اجتماعی نیازمند به کمک
روستا منبع پیشرفت است، نه واحد اجتماعی نیازمند به کمک

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام:

روستا منبع پیشرفت است، نه واحد اجتماعی نیازمند به کمک

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام لازمه‌ی ایفای نقش روستاها در توسعه ملی را تغییر نگاه مسؤلان به روستا از یک واحد نیازمند کمک، به یک منبع تحول و پیشرفت است.

روستا

«یونس آزادی» در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: تأملی در برنامه‌های مرتبط با روستا در کشور و اظهارنظر برخی از مسؤلین مربوطه، ما را به این نتیجه می رساند که نگاه مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به روستا نوعی نگاه ترحمی و در راستای رفع مشکلات ها و تنگناهای مناطق روستایی کشور و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها است.

 وی با بیان اینکه اغلب اقدامات صورت گرفته در مناطق روستایی با همان نگاه ترحمی و به منظور ارائه امکاناتی به مناطق روستایی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به خارج از روستا بوده است، تصریح کرد: این در حالی است که مناطق روستایی کشور سرشار از استعدادها و پتانسیل‌های بکر و دست نخورده و  چنانچه به نحو مطلوب از آنها استفاده شود روستاها می توانند نقش حائز اهمیتی در رشد و توسعه ملی ایفا کنند و به نوعی پیشران توسعه کشور باشند.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام تاکید کرد: لازم است با نگاه آمایشی و توسعه‌ای به روستاها، طرحی نو در مدیریت روستایی کشور دراندازیم تا بتوانیم از مواهب خدادادی که در مناطق روستایی کشور وجود دارد در راستای رشد، توسعه و پیشرفت کشور بهره برداری کنیم.

 آزادی با بیان اینکه لازمه‌ی ایفای نقش روستاها در توسعه ملی، تغییر نگاه مسؤلان به روستا از یک واحد نیازمند کمک، به یک منبع تحول و پیشرفت است، ابراز امیدواری کرد این تغییر نگاه که در برخی مسؤلین کشور شکل گرفته، به سایر مسؤلین نیز تسری یابد تا شاهد تغییر نوع برنامه‌ریزی روستایی در کشور و به تبع آن ایفای نقش روستا در توسعه ملی باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.