صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / جام‌هایی که بالای سر رفتند + عکس
جام‌هایی که بالای سر رفتند + عکس

جام‌هایی که بالای سر رفتند + عکس

۲۰ بار جام قهرمانی در جام‌های جهانی توسط کاپیتان‌ها بالای سر رفته است.

تیم ملی فوتبال اسپانیا

به‌ گزارش ‌ایسنا، بیست و یکمین دوره جام جهانی پنج‌شنبه هفته‌ جاری به میزبانی روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها برای فتح بهترین جام جهان فوتبال تلاش خواهند کرد. پیش از این تیم‌های آلمان، ‌اسپانیا، برزیل، ایتالیا، آرژانتین، اروگوئه، انگلیس و فرانسه جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند. در ادامه‌ به قهرمان‌های ۲۰ دوره جام جهانی اشاره می‌شود.

۱۹۳۰

فینال جام جهانی ۱۹۳۰ اروگوئه در سی‌ام جولای بین دو تیم اروگوئه و آرژانتین برگزار شد. ژول ریمه جام قهرمانی را به تیم اروگوئه داد.

۱۹۳۴

این رقابت‌ها به میزبانی ایتالیا برگزار شد و در دهم ژوئن ایتالیا و چکسلواکی در دیدار نهایی به مصاف هم رفتند. ایتالیا فاتح این رقابت‌ها شد.

۱۹۳۸

جام جهانی دوباره در اروپا به میزبانی فرانسه برگزار شد. خروس‌ها بر خلاف میزبانان دو دوره گذشته نتوانستند به فینال صعود کنند. دیدار نهایی بین دو تیم ایتالیا و مجارستان برگزار شد و آتزوری‌ها برای دومین سال پیاپی قهرمان جهان شدند.

۱۹۵۰

جام جهانی پس از چند سال وقفه به خاطر جنگ جهانی در برزیل برگزار شد. فینال بین دو تیم اروگوئه و میزبان در شانزدهم جولای انجام شد. بر خلاف انتظارات  اروگوئه توانست  سلسائو را در ماراکانا  شکست دهد و فاتح این رقابت‌ها شود.

۱۹۵۴

این رقابت‌ها در سوئیس برگزار شد و دو تیم آلمان غربی و مجارستان در فینال جام جهانی  به مصاف هم رفتند. فریتس والتر آلمانی در چهارم جولای جام قهرمانی را بالای سر برد.

۱۹۵۸

سوئد میزبان این بازی‌ها توانست به همراه برزیل فینالیست شود. دیدار نهایی ۲۹ ژوئن برگزار شد و سلسائو برای اولین بار فاتح جام جهانی شد.

۱۹۶۲

دوباره جام جهانی به آمریکای جنوبی بازگشت. شیلی میزبان این رقابت‌ها بود و دیدار نهایی هفدهم ژوئن بین دو تیم برزیل و چکسلواکی برگزار شد. سلسائو با پیروزی ۳ بر یک برای دومین دوره پیاپی فاتح جام جهانی شد.

۱۹۶۶

جام جهانی ۶۶ به میزبانی انگلیس برگزار شد. این تیم در ۲۶ جولای در دیدار نهایی به مصاف آلمان غربی رفت. انگلیس با پیروزی ۴ بر ۲ فاتح جام جهانی شد.

۱۹۷۰

این بازی‌ها به میزبانی مکزیک برگزار شد و در فینال برزیل توانست ۴ بر یک ایتالیا را شکست دهد و برای سومین بار فاتح جام جهانی شود.

۱۹۷۴

این بازی‌ها به میزبانی آلمان برگزار شد و این تیم توانست تا فینال صعود کند. ژرمن‌ها با پیروزی ۲ بر یک مقابل هلند، فاتح جام جهانی شدند.

۱۹۷۸

آرژانتین برای نخستین بار میزبان جام جهانی شد و توانست فینال را در ۲۵ ژوئن برابر هلند برگزار کند. آلبی سلسته ۳ بر یک پیروز شد و برای اولین بار فاتح این رقابت‌ها شد.

۱۹۸۲

‌اسپانیا میزبان این بازی‌ها بود و فینال یازدهم جولای بین دو تیم ایتالیا و آلمان غربی برگزار شد. آتزوری‌ها با پیروزی ۳ بر یک توانستند برای سومین بار فاتح جام جهانی شوند.

۱۹۸۶

این بازی‌ها به میزبانی مکزیک برگزار شد و آرژانتین و آلمان غربی در دیدار نهایی به مصاف هم رفتند. آلبی سلسته با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل ژرمن‌ها برای دومین بار فاتح جام جهانی شد.

۱۹۹۰

ایتالیا دوباره میزبان جام جهانی شد اما نتوانست به فینال راه یابد و دیدار نهایی بین دو تیم آرژانتین و آلمان غربی برگزار شد. ژرمن‌ها با پیروزی برابر آلبی سلسته قهرمان شدند.

۱۹۹۴

جام جهانی برای نخستین بار به آمریکا رفت و برزیل توانست برای چهارمین بار فاتح این رقابت‌ها شود. سلسائو پر افتخارترین تیم جام جهانی شد.

۱۹۹۸

 فرانسه میزبان این رقابت‌ها بود و در فینال دوازدهم جولای به مصاف برزیل رفت. آبی‌ها برای نخستین بار قهرمان جام جهانی شدند.

۲۰۰۲

آسیا برای نخستین بار میزبان جام جهانی شد. رقابت‌های سال ۲۰۰۲ در کره و ژاپن انجام شد. برزیل و آلمان توانستند دوباره به فینال برسند. سلسائو با درخشش رونالدو نازاریو فاتح این رقابت‌ها شد.

۲۰۰۶

این بازی‌ها به میزبانی آلمان برگزار شد اما ژرمن‌ها نتوانستند به فینال راه یابند و ایتالیا با پشت سر گذاشتن این تیم راهی دیدار نهایی شد.

۲۰۱۰

جام جهانی این بار به قاره آفریقا رفت و آفریقای جنوبی میزبان این بازی‌ها شد. هلند و ‌اسپانیا در فینال یازدهم جولای به مصاف هم رفتند. در ‌دقیقه ۱۱۶ آندرس اینیستا توانست گل قهرمانی لاروخا را به ثمر برساند تا ‌اسپانیا برای اولین بار فاتح جام جهانی شود.

۲۰۱۴

سیزدهم جولای سال ۲۰۱۴ فینال بین دو تیم آلمان و آرژانتین  برگزار شد. باز هم گلزنی در وقت‌های ‌اضافه تیم قهرمان را تعیین کرد. ماریو گوتسه در ‌دقیقه ۱۱۳ این گل را به ثمر رساند و آلمان را دوباره قهرمان جام جهانی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.