صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / آمار بالای بیکاری جوانان کرمانشاه
آمار بالای بیکاری جوانان کرمانشاه

نماینده قصرشیرین اعلام کرد:

آمار بالای بیکاری جوانان کرمانشاه

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان یکی از مهمترین زیر ساخت های اشتغال نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری دارد.

بیکاری

به گزارش کسب و کار نیوز، فرهاد تجری در دیدار با یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه گفت: امروزه آموزش های مهارتی یکی از راهکارهای اساسی ایجاد اشتغال و کسب و کار محسوب می‌شود و نیاز است این رشته‌ها بر اساس نیاز روز جامعه طراحی و تدریس شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ مهارت آموزی و گرایش افراد به آموزشهای فنی و حرفه ای گفت: نیاز امروز جامعه تربیت نیروهای ماهر و کارآمد است.

تجری با بیان اینکه کاربردی و تخصصی بودن یکی از مزایای برجسته آموزش های فنی و حرفه ای است، اظهارکرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های به روز و استاندارد می توانند حلقه مفقوده آموزش های تئوری دانشگاه ها باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: نیروی انسانی کارآمد و متخصص مهمترین مولفه تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید به نحو احسن از این امکانات و نیرو استفاده کرد.

تجری از بیکاری به عنوان مهمترین مشکل استان کرمانشاه نام برد و با اشاره به آمار بالای بیکاری جوانان این استان بویژه افراد تحصیل کرده، گفت:‏‏ مسئولین باید توجه ویژه ای به آموزش های فنی و حرفه ای داشته باشند .

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب با بیان اینکه توانمندسازی و مهارت آموزی به جوانان گام نخست برای ورود به بازار کار و رفع مشکل بیکاری و اشتغال است، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند به عنوان بازویی توانمند برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر ایجاد رشته های مورد نیاز شهرستانها درحوزه های مختلف اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه ای با افزایش و ارتقای آموزش ها و تربیت نیروهای ماهر نیاز جامعه را برآورده کرده و نقش مهمی در کاهش بیکاری دارد.

تجری خاطر نشان کرد: ارائه آموزشهای مهارتی متناسب با نیاز منطقه، اثر بخشی آموزشهای فنی و حرفه ای را بسیار افزایش می دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.