صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / صادرات آمریکا به ایران ۷۷درصد رشد کرد
صادرات آمریکا به ایران ۷۷درصد رشد کرد

صادرات آمریکا به ایران ۷۷درصد رشد کرد

صادرات آمریکا به ایران در ۴ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۷۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۵میلیون دلار رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، صادرات آمریکا به ایران در ۴ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۷۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۵میلیون دلار رسید.
جدیدترین آمار منتشرشده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در چهارماهه نخست سال جاری میلادی رشد ۲۳درصدی داشته است.

مبادلات تجاری دو کشور که در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۵۴٫۹ میلیون دلار بوده در مدت مشابه سال جاری میلادی به ۶۷٫۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در چهارماهه ۲۰۱۸ با رشد ۷۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده و به ۴۵ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل ۲۵٫۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات آمریکا از ایران در ماه‌های ژانویه تا آوریل امسال افت ۲۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به ۲۲٫۵ میلیون دلار رسیده است. واردات آمریکا از ایران در چهارماهه سال قبل ۲۹٫۵ میلیون دلار گزارش شده بود.

ایران و آمریکا روابط تجاری قابل توجهی ندارند. ایران به‌لحاظ ارزش صد و سی و چهارمین مقصد صادرات کالاهای آمریکایی و صد و سی و پنجمین تأمین کننده کالاهای مورد نیاز آمریکا در چهارماهه نخست ۲۰۱۸ شناخته شده است.

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.