صفحه اصلی / استان ها / ایلام / روز جهانی قدس روزشمار پیروزی جبهه مقاومت است
روز جهانی قدس روزشمار پیروزی جبهه مقاومت است

امام جمعه ایلام:

روز جهانی قدس روزشمار پیروزی جبهه مقاومت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: روز جهانی قدس نمایش جهانی قدرت وحدت و انسجام امت اسلامی و روز نابودی رژیم جعلی اسرائیل است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه ایلام روز جهانی قدس را از برجسته‌ترین یادگارهای امام راحل عنوان و اظهار کرد: ۴۰ سال است که ملت ایران ندای معمار کبیر انقلاب که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کرد لبیک می‌گویند و در این ۴۰ سال نه تنها این روز کم‌رنگ نشده، بلکه هرسال پرشکوه‌تر، حماسی‌تر و کوبنده‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که روز جهانی قدس امسال به‌علت انتقال سفارت آمریکا به قلب جهان اسلام یعنی بیت‌المقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: آمریکا با این کار خود سعی کرد تیر خلاص به قلب جهان اسلام بزند، اما در واقع این روز قدس تیر خلاصی است بر قلب صهیونیسم بین‌الملل و حامیان عربی و غربی آن.

امام جمعه ایلام اقدامات و ابتکارات امام عظیم‌الشأن از جمله شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را الهی، ملکوتی و ماندگار خواند و تصریح کرد: این شعارها کابوس کاخ سفید و رژیم جعلی صهیونیستی است و از میان همین شعارها جبهه مقاومت سر برآورد و هم‌اکنون به کابوس اسرائیل و آمریکا بدل شده است.

لطفی ادامه داد: بسیاری در داخل و خارج تلاش کردند این شعارهای امام راحل را کم رنگ کنند و در جریان فتنه ۸۸ هم عده‌ای بی‌هویت شعار «نه غزه نه لبنان» سردادند، اما شعارهای امام عظیم‌الشأن، همان سیاست‌های راهبردی امام دیروز یعنی امام خمینی(ره) و امام امروز یعنی رهبر فرزانه امروز است که در سیاست خارجی و دیپلماسی انقلابی کشور نیز باید این شعارها سر داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را در زبان انقلاب اسلامی و دیپلماسی خارجی آن سنتی لایتغیّر خواند و گفت: روز جهانی قدس روزشمار پیروزی جبهه مقاومت و صاعقه‌ای بر سر صهیونیسم و حامیان عربی و غربی آن‌هاست.

وی رویکرد مقام معظم رهبری در ۲۹ سال رهبری درخشان ایشان را همان رویکرد امام در ۱۰ سال مدیریت بی‌بدیل انقلاب ذکر و عنوان کرد: وجه مشترک این ۲ امام یعنی امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای خنثی کردن توطئه‌های داخلی و خارجی و مدیریت تحسین برانگیز کشور در کنترل بحران‌ها بوده که حتی اعجاز دشمنان را هم برانگیخته است.

خطیب نماز جمعه ایلام به فتنه‌های سال‌های ۷۸ و ۸۸ در کشور اشاره و تصریح کرد: آنجا که بحث گفتگوی تمدن‌ها پیش آمد مجموعه‌هایی به صورت زنجیره‌ای به لجن‌پراکنی پرداختند و برای حذف شعارهای انقلابی و مبانی گفتمان امام راحل و در واقع بازکردن راه برای گفت‌وگو با آمریکا به میدان آمدند و ۱۰ سال بعد هم در فتنه ۸۸ جنگ احزاب به راه انداختند و همه توان مدیریت خارجی آمریکا، صهیونیسم، آلمان، انگلیس، سلطنت‌طلب و بهایی را در خیمه‌ای گرد هم آوردند.

وی افزود: آن‌ها در این خیمه آنچه در توان داشتند به میدان آوردند و برای یک دشمن مشترک دست به دست هم دادند و آن دشمن چیزی نبود جز ولایت، امام و رهبر فرزانه انقلاب.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که در سال ۸۸ و در ۸ ماه مملکت را به اندازه ۸ سال جنگ تحمیلی ملتهب کردند، افزود: در این جریان بزرگترین ظلم به امام راحل شد، چون به نام امام علیه مبانی امام و نظام اسلامی و ولایت فقیه که میراث امام است قد علم کردند، کشتند، زدند، مساجد را به آتش کشیدند و نیروی انتظامی را به شهادت رساندند و مجروح کردند، اما رهبر حکیم انقلاب توانست این فتنه را مدیریت کند.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه از اقدام هفته پیش استاندار ایلام در آوردن مدیران کل استان به محل مصلی برای پاسخگویی به مشکلات مردم تشکر و اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل مردم که رهبری نیز بارها به آن اشاره کرده‌اند مشکلات معیشتی و اقتصادی است که باید با مدیریت جهادی رفع شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.