صفحه اصلی / استان ها / زنجان / نیاز امروز جامعه، آموختن درس عدالت علی (ع) است
نیاز امروز جامعه، آموختن درس عدالت علی (ع) است

نیاز امروز جامعه، آموختن درس عدالت علی (ع) است

​کارشناس امور دینی گفت: عدالت و به‌حق بودن امام علی (ع) از ویژگی‌های ایشان است که موجب کوتاه شدن دست زیاده‌خواهان از بیت‌المال شده بود که عمل به این درس نیاز امروز جامعه ما است .

امام علی (ع)

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان از برکات فراوانی برخوردار است که نامی شدن این ماه با نام مبارک مولای متقیان علی (ع) موجب عظمت و فراوانی هرچه بیشتر برکت در ماه رمضان شده است.

وی افزود: جایگاه و عظمت والای امام علی (ع) برای ائمه‌اطهار (ع) نیز مشخص بوده است، به‌ طوری‌ که هر یک از ائمه معصومین (ع) درباره شخصیت و جایگاه امام علی (ع) سخنانی را فرموده‌اند .

ناصر تصریح کرد: امام علی (ع) بر اساس احادیث محکم و مستند دینی وصی به حق و جانشین پیامبر گرامی اسلام (ص) بودند که متاسفانه وجود ارزشمند این امام همام در دست انسان‌های به ظاهر مسلمان و جاهل، زخمی و به شهادت رسیدند .

این کارشناس دینی در ادامه یادآور شد: عدالت و به حق بودن، یکی از ویژگی‌های رفتاری امام علی (ع) محسوب می‌شود که این ویژگی موجب شده بود تا در زمان حیات ایشان، دست چپاولان به ظاهر مسلمان از بیت‌المال کوتاه بماند و این کینه‌ در قلب دشمنان امام علی (ع) ماند و عاملی برای به شهادت رساندن ایشان شد .

ناصر گفت: طبق روایات وارده از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) درباره داشتن محبت امام علی (ع) به این نکته اشاره شده است که مضمون این روایات اینگونه است که هرکس محبت امام علی (ع) را در زبان داشته باشد یک سوم ایمان و اگر این محبت از زبان به قلب رسد دوم سوم ایمان و اگر این محبت به عمل تبدیل شود به ایمان کامل رسیده است .

وی خاطرنشان کرد: شب‌های قدر به نام امام علی (ع) زینت یافته است که این خود نشان از جایگاه والای امام متقیان دارد، این شب‌های بهانه‌ای برای شناخت بیشتر راه و سیره زندگی علی (ع) است که می‌توان با رسیدن به درک درست آن از شیعیان به حق امام همام باشیم که نتیجه آن رستگاری خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.