صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / طرح‌های جدید برای حل مناقشه مرزی میان لبنان و اسرائیل
طرح‌های جدید برای حل مناقشه مرزی میان لبنان و اسرائیل

طرح‌های جدید برای حل مناقشه مرزی میان لبنان و اسرائیل

پیش‌بینی می‌شود پس از آنکه فرمانده نیروهای یونیفل پیشنهاد جدیدی را برای حل مناقشات مرزی میان لبنان و اسرائیل ارائه داد، مساله مرزهای زمینی و دریایی مورد مناقشه میان لبنان و رژیم صهیونیستی مجددا مورد بررسی قرار بگیرد.

مرز لبنان و اسرائیل

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، در حالیکه فرمانده نیروهای یونیفل پیشنهاد جدیدی را برای حل و فصل مناقشات مرزی میان لبنان و اراضی اشغالی ارائه داد، یووال اشتانیتز وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز گفت که ایده‌های جدیدی از طریق یک کانال محرمانه آمریکایی برای میانجیگری در خصوص مساله مناقشات دریایی و حفاری نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه مطرح شده است.

این مقام رژیم صهیونیستی احتمال داد که طی سال جاری میلادی توافقی در این خصوص حاصل شود.

بعد از دیدار سه‌جانبه چند روز اخیر میان میشل عون رئیس‌جمهوری، سعد حریری نخست‌وزیر موقت و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برگزار شد، طی روزهای آتی نیز دیدار سه‌ جانبه دوره‌ای غیرمستقیمی میان لبنان و اسرائیل با میانجیگری سازمان ملل در منطقه مرزی الناقوره برگزار می‌شود تا مذاکراتی که دست کم در وهله نخست با هدف دستیابی به راه‌حل‌هایی برای مرزهای زمینی است، تکمیل شود.

در همین حال منابع نظامی از تکمیل تلاش‌های آمریکا در این چارچوب خبر داده و اعلام کردند که این تلاش‌ها توسط دیوید ساترفیلد معاون وزیر خارجه آمریکا آغاز شد که در ماه فوریه گذشته سفری به لبنان و اراضی اشغالی داشت و با مسؤولان دو طرف برای بررسی دستیابی به راه‌حل جهت جلوگیری از وقوع درگیری میان دو طرف گفت‌وگو کرد.

در همین حال منابع اعلام کردند، احداث دیوار بتنی در دستور کار نشست سه جانبه در الناقوره خواهد بود و علاوه بر آن نیز درخواست لبنان از یونیفل برای کشیدن خط آبی دریایی در منطقه دریایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این نشست‌ها همچنین عقب‌نشینی اسرائیل از بخش لبنانی منطقه الغجر و نقض‌های زمینی و هوایی اسرائیل در خط آبی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.