صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / سرمایه‌گذاری برای فرآوری طلا در معدنی با بیشترین ذخایر طلا در استان

شهرستان خوسف در یک نگاه

سرمایه‌گذاری برای فرآوری طلا در معدنی با بیشترین ذخایر طلا در استان

فرماندار خوسف گفت: شهرستان خوسف قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مختلفی برای توسعه دارد.

استانها/ خوسف

محمد شفیعی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهرستان خوسف در حدود ۶ ماه به بهره برداری رسیده و برق تولیدی آن به صورت آزمایشی وارد شبکه شده است.

وی افزود: این نیروگاه با زیربنای ۳۰۰۰ متر مربع و ارزآوری ۱۴ میلیون یورو است که با راه اندازی آن برای ۲۰ نفر به طور مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

فرماندار خوسف با بیان اینکه میزان برق تولید شده در این نیروگاه برابر با کل برق مصرفی شهرستان است، تصریح کرد: از دیگر پروژه هایی که در این شهرستان در دست اقدام است، کارخانه شمش چدن با زیر بنای سه هزار متر مربع است.

شفیعی ادامه داد: محصول این کارخانه شمش فولاد بوده که با پیگیری های انجام شده سرمایه گذاران دیگری برای تکمیل این کارخانه و تولید نبشی میلگرد نیز علاقمند به سرمایه گذاری در این کارخانه شده و میزان اشتغالزایی این پروژه بیش از هزار نفر است.

احداث مرکز حمایتی فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست شهرستان خوسف 

وی از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مرکز حمایتی نگهداری فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست شرق کشور در شهرستان خوسف خبر داد و بیان کرد: این مرکز در چهار طبقه با زیربنای   شش هزار متر مربع وسعت در دست احداث است. 

فرماندار خوسف ادامه داد: منابع مالی این پروژه توسط خیرینی از استان های خراسان جنوبی و اصفهان تامین شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه  از دیگر ویژگی های این مرکز   این است که تمام گروه های سنی واجد شرایط را تحت پوشش قرار می دهد، اظهار کرد: اشتغالزایی آن برای بیش از   50 نفر بوده و شامل؛ سالن حرفه آموزی، فناوری اطلاعات و کتابخانه است. 

وی افزود: با ایجاد دارالشفا و سالن جلسات و تالار سعی شده تا اشتغال کودکان نیز تامین تا آینده آنان تضمین شود. 

فرماندار خوسف اظهار کرد: وسعت فعالیت این مرکز   ارائه خدمت به صورت کاملا تخصصی و مدرن از بدو تولد تا پس از ۱۸ سالگی است. 

سرمایه گذاری برای فرآوری طلا در معدنی با بیشترین ذخایر طلا در استان

شفیعی از پیگیری فرآیند فرآوری طلا در بزرگترین معدن با بیشترین ذخایر طلا در استان در منطقه شادان خوسف خبر داد و بیان کرد: شهرستان خوسف با داشتن ۲۳ معدن فعال حدود چهار درصد معادن استان را دارا است.

وی افزود: بزرگترین معدن زیرزمینی خاورمیانه در روستای معدن قلعه زری و وجود معدن طلای شادان که یکی از غنی ترین معادن استان را دارا است در شهرستان خوسف واقع است.

فرماندار خوسف خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده، سرمایه گذارانی از کشور چین در این موضوع ورود پیدا کرده اند و اولین کارخانه فرآوری طلا در این منطقه توسط سرمایه گذاران خارجی احداث خواهد شد. 

گردشگری شهرستان خوسف و افزایش ۱۸۰ درصدی بازدید در نوروز

شفیعی توجه به گردشگری را به عنوان یکی از مهم ترین صنایع که باعث توسعه اشتغالزایی و افزایش درآمد بومیان منطقه می شود دانست و ادامه داد: به دلیل اینکه حدود ۷۰ درصد ساکنان شهرستان خوسف در مناطق روستایی ساکن هستند و   با وجود قهر طبیعت و ۱۸ سال خشکسالی درآمد ساکنان این شهرستان در وضعیت خوبی قرار ندارد . 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین صنایعی که می تواند درآمد ساکنان این شهرستان را ارتقا دهد توجه به صنعت گردشگری است، افزود: شهرستان خوسف با داشتن ۸۶ اثر تاریخی ثبت ملی شده، دو روستای هدف گردشگری آرک و خور، وجود مناطق مذهبی مزار شاه سلیمان علی(ع) و امام زاده ابوالقاسم نصرآباد ظرفیت بالقوه ای دارد. 

فرماندار خوسف با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در بحث گردشگری در این شهرستان افتاده است، خاطرنشان کرد: ساخت دهکده گردشگری   و برگزاری جشنواره ها و بازی های بومی و محلی در مناطق گردشگری در راستای معرفی جاذبه ها باعث رونق گردشگری در این شهرستان کمتر توسعه یافته شده است.

شفیعی ادامه داد: شاهد این ادعا افزایش ۱۸۰ درصدی بازدید و ۲۳۰ درصدی اقامت در این شهرستان خوسف در ایام نوروز امسال با برگزاری جشن نوروزگاه به صورت روزانه است. 

وی از پیگیری راه اندازی بزرگترین هتل در منطقه گردشگری دق اکبرآباد خوسف به عنوان نزدیک ترین منطقه کویری به بیرجند خبر داد و افزود: این هتل می تواند باعث تحولی بزرگ در بحث گردشگری در شهرستان خوسف شود. 

رتبه سوم شهرستان خوسف در استان از نظر ارائه تسهیلات اشتغالزایی

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه در زمینه تسهیلات اشتغالزایی نیز اقدامات ارزشمندی در شهرستان خوسف رقم خورده است، تصریح کرد: تصویب سی طرح با اشتغالزایی ۵۳۵ نفر با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان و پیگیری دو طرح از محل اعتبارات ملی در حال انجام است.

شفیعی ادامه داد: این شهرستان از نظر میزان ارائه تسهیلات اشتغالزایی در استان، سومین شهرستان است و این امر با توجه به اینکه از نظر جمعیت، شهرستان خوسف در رتبه نهم استان است، اتفاقی قابل تحسین است. 

وی اظهار کرد: از طرفی دریافت ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل تفاهم نامه چهار جانبه روستایی، تسهیلات بخش کشاورزی، بسیج سازندگی و تسهیلات امور عشایری با اشتغالزایی ۷۸۹ نفر از دیگر اقدامات سال گذشته در این شهرستان است.

بهره گیری از ظرفیت موسسات خیریه 

فرماندار خوسف به استفاده از ظرفیت های موسسات خیریه امام علی(ع) و حضرت رسول(ص)   در راستای کمک به معیشت زنان سرپرست خانوار و خانواده های کم بضاعت اشاره کرد و یادآور شد: این امر نیز  با توانمندسازی ۴۰۰ خانواده می تواند زمینه توانمندسازی این قشر را فراهم کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.