صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / ساز و کارهای رتبه‌بندی مدارس غیردولتی درست تنظیم نشده است

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس :

ساز و کارهای رتبه‌بندی مدارس غیردولتی درست تنظیم نشده است

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: با رتبه‌بندی مدارس غیردولتی، خانواده‌ها تمایل پیدا می‌کنند با هر ترفندی فرزند خود را به مدرسه رتبه یک درس بفرستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد بیرانوندی در خصوص آغاز آزمایشی رتبه‌بندی مدارس غیردولتی اظهار کرد: ساز و کارهای رتبه‌بندی مدارس غیردولتی به طور صحیح و درست تنظیم نشده است.

وی افزود: اگر این طرح اجرایی شود، بسیاری از مدارس غیردولتی نمی‌توانند خود را با این طرح وفق بدهند و از این طرح جا می‌مانند و حتی این مدارس باید بپذیرند که تنبل پرور باشند.

بیرانوندی با  اعلام عدم موافقت با این نوع تقسیم‌بندی‌های آموزش و پرورش ادامه داد: دلیل این امر را نبود ساز و کارهای درست و همچنین عدم توجه به مدارسی که ممکن است از این رتبه‌بندی جا بمانند، می‌دانم؛ بنابراین باید برای مدارس غیردولتی تدبیری دیگر اندیشید.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور مثال مدارس را به رتبه یک و رتبه دو تقسیم‌بندی می‌کنند و خانواده‌ای تمایل دارد از هر ترفندی استفاده کند تا فرزندش در مدرسه رتبه یک درس بخواند؛ بنابراین به‌ناچار تعدادی در رتبه دو می‌مانند و باعث تنبل‌شدن و پایین آمدن سطح کیفی مدارس رتبه دو می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش باید برای مدارس غیر دولتی و بهای شهریه دریافتی آن‌ها، طرحی که قابلیت اجرا بر روی تمام مدارس غیردولتی داشته باشد را ارائه کند و طرح رتبه‌بندی که به‌طور آزمایشی در تهران در حال انجام است، نمی‌تواند طرح موفقی شود. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.