صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / مسئولان جوابگوی گرانی‌ها باشند
مسئولان جوابگوی گرانی‌ها باشند

امام جمعه اصفهان:

مسئولان جوابگوی گرانی‌ها باشند

امام جمعه اصفهان گفت: همه کالاها و مواد غذایی از جو و گندم و کاه گرفته تا مواد دیگر گران شده است. مسئولان باید مدیریت داشته باشند و جوابگوی این گرانی‌ها باشند.

امام جمعه اصفهان

به گزارش کسب و کار نیوز، سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته اصفهان با اشاره به هفته ایتام و اکرام و ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: سیره و روش امام حسن مجتبی (ع) به سه قسمت تقسیم می شود. قسمت نخست زندگی آن حضرت در زمان حضرت محمد (ص) و به مدت هشت سال بود که این دوران بهترین دوران زندگی ایشان است. قسمت دوم از زمان رحلت پیامبراسلام و شهادت مادرشان و زمان شهادت پدرشان به مدت سی سال است. هم چنین قسمت سوم حدود ۱۰ سال از زمان امامشان است.

وی با اشاره به اینکه در روایات مختلفی از عظمت زندگی امام  حسن مجتبی (ع) گفته شده است، افزود: تنها امامی که مهمان سرای مخصوص فقرا داشتند امام حسن مجتبی(ع) هستند و اکنون که درهفته اکرام ایتام و فقرا هستیم باید به دیگران کمک کنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه خدمت به هم نوع تنها نباید از سوی برخی ارگانها مانند بهزیستی انجام شود بلکه مردم می توانند داوطلبانه انجام وظیفه کنند، تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم نیازمند مانند سالمندان از ارزش بسیاری برخوردار است. حتی می توانیم به مردم یمن و میانمار هم کمک کنیم و در این زمینه عقب نیفتیم.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: مردم توجه داشته باشند که تنها به شماره های بانکی که مجمع جهانی اهل بیت اعلام کرده است کمک های نقدی خود را واریز کنند و به شماره های بانکی اشتباه که قصد سرقت دارند کمکی واریز  نکنند.

امام جمعه اصفهان افزود: تمام دستورات واجب خداوند بر اساس توان است و اگر کسی به سمت شما آمد که کمکش کنید بدانید که او فرستاده خدا است.

طباطبایی نژاد به بیان اینکه اگر واجبات دینی را انجام ندادیم و گفتیم شیعه هستیم یک دروغ به دروغهای مان اضافه کرده ایم، تصریح کرد: محب اهل بیت بودن با شیعه بودن متفاوت است زیرا کسی که خود را شیعه می داند بر واجبات الهی انجام وظیفه می کند.

وی در خطبه دوم به مناسبتهای هفته آتی اشاره کرد و گفت:  در شبهای قدر درهای رحمت خداوند باز می شود به گونه ای که اگر دعا کنیم و گفت وگوی خالصانه ای با خدا داشته باشیم خدا تقدیر ما را برگرداند و ما نباید از درگاه خداوند ناامید باشیم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ایام قدر با ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خردادماه که منجر به شهادت عده بسیاری از مردم کشورمان شده است مصادف است، افزود: بعد از گذشت ۲۹ سال از زمامداری مقام معظم رهبری اتفاقات بسیاری در کشور رخ داد و  شاهد بحران های بسیاری مانند فتنه ۸۸ بودیم، اما رهبری به خوبی اوضاع را مدیریت کردند.

طباطبایی نژاد به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: ایشان فرمودند که آمریکایی ها به عهد و پیمان خود وفا  ندارند، اما برخی گفتند با آنها صحبت کنیم. همچنین ایشان فرموند اروپایی ها نیز بازی می کنند و آنها آمریکا را کنار نمی گذارند تا با ما تفاهم نامه بنویسند. نباید خود، کشور و کارهایمان را  وابسته به آنها کنیم زیرا کشور از پتانسیل بسیاری برخوردار است.

وی به اعتصاب کامیون اشاره کرد و گفت: آنها می گویند وقتی لاستیک عوض می کنیم و گازوییل و نفت گران شده چرا کرایه مان اضافه نشده است؟ حق با آنها است، مسئولان باید دقت کنند که جوابگوی آنها باشند تا شاهد اعتصاب نباشیم اما متاسفانه مسولان زمان اعتصاب به فکر چاره می افتند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: همه چیز از جو و گندم و کاه گرفته تا کالاهای دیگر گران شده است. مسئولان باید مدیریت داشته باشند و خودشان را برای مردم لوس نکنند. مسئولان کمی فکر کنند. بارها گفته ام اگر می خواهیم مصرف کننده چیزی خوب و ارزان به دست آورد باید از تولید کننده حمایت کرد و به  او کمک رساند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.