صفحه اصلی / استان ها / همدان / وضعیت جذب تسهیلات روستایی همدان خوب نیست
وضعیت جذب تسهیلات روستایی همدان خوب نیست

استاندار:

وضعیت جذب تسهیلات روستایی همدان خوب نیست

استاندار همدان با بیان اینکه طرح‌های اشتغالزای روستایی این استان وضعیت خوبی ندارد، گفت: وضعیت جذب تسهیلات روستایی خیلی خوب نیست و باید بهتر از این شود.

تسهیلات

به‌گزارش ایسنا، محمدناصرنیک‌بخت پنجشنبه ۱۰ خرداد در شورای برنامه‌‍ریزی و توسعه استان همدان، اظهار کرد: از ۲۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار روستایی تاکنون ۴۶ میلیارد تومان جذب شده درحالیکه این اعتبارات با سود کم بوده و متقاضی که پروژه مناسب داشته باشد، نیاز داریم که به نظر بنده اشکال در اطلاع‌رسانی است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی استان همدان در سال ۹۷، ۳۱۷ میلیارد تومان است، تصریح کرد: این میزان اعتبار دردی را از ما دوا نمی‌کند و مدیران باید از تهران اعتبار بیشتری جذب کنند.

نیک بخت با بیان اینکه ۸۵ درصد اعتبارات در تهران بلوکه شده است، تأکید کرد: مدیر لایق کسی است که بتواند از تهران پول جذب کند و با چانه‌زنی با وزرای خود و کمک از نمایندگان اعتبارات بیشتری جذب کنند.

وی با تأکید براینکه مدیران خود را از وزرا پنهان نکنند، افزود: ۱۵درصد از کل اعتبارات کشور به استان داده می‌شود و ۸۵ درصد مابقی در تهران بلوکه است که باید مدیران تلاش کنند بتوانند از آن پول به استان بیاورند.

نیک‌بخت یادآور شد: طی جلسه‌ای که با معاون سازمان برنامه و بودجه کشور داشتم قول دادند که در رابطه با رویداد ۲۰۱۸، دانشگاه D8 و موزه همدان کمک کنند و پیشنهاد دادند که بعد از عید فطر به همدان آمده و بازدیدی از این پروژه‌ها داشته باشند.

استاندار همدان با اشاره به انتقال پساب فاضلاب شهر همدان از نیروگاه مفتح به منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد، افزود: فعلا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است و به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار بود ۲۱۰ پروژه زیرساخت بهداشتی در استان همدان با مشارکت استانداری، علوم پزشکی و خیرین اجرا شود که خوشبختانه درظرف ۸ ماه تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید و ۲۱۰ پروژه به ۲۹۰ پروژه افزایش یافت.

وی با تأکید بر اینکه مدیران سعی کنند پروژه جدیدی نداشته باشند، گفت: سعی براین باشد که پروژه جدیدی نداشته باشید مگر اینکه پروژه‌هایی که تأثیرگذاری بر زندگی مردم داشته باشد.

نیک‌بخت با اشاره به بارش‌های اخیر در استان، تصریح کرد: خوشبختانه بارندگی‌های اخیر راهگشا بود و باید شاکر لطف خداوند باشیم. در یک ماه گذشته نگران بودیم چطور با ۱۳ میلیون متر مکعب آب تابستان را بگذرانیم اما بارندگی‌های اخیر لطف خدا را نشان داد و الآن حجم سد اکباتان به ۳۲ میلیون متر مکعب رسیده است و اگر به بیش از ۳۵ میلیون متر مکعب برسد سرریز خواهد کرد.

استاندار همدان بیان کرد: ورودی سد اکباتان در حال حاضر ۴ میلیون متر مکعب است و خروجی آن به علت استفاده از منابع دیگر کاهش یافته است که اگر این تنظیم بین ورودی و خروجی کنترل شود و ادامه یابد با ۲ بارندگی دیگر سرریز خواهد کرد اما باید همچنان صرفه‌جویی ادامه داشته باشد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.