صفحه اصلی / استان ها / قم / بازی ابزاری برای شکل‌دهی شخصیت است
بازی ابزاری برای شکل‌دهی شخصیت است

آیت الله اعرافی:

بازی ابزاری برای شکل‌دهی شخصیت است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: موضوع بازی در دوره جدید بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ بازی اکنون یک ابزار و روش برای شکل دهی شخصیت شده است.

اعرافی

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در آیین رونمایی از اپلیکیشن تعاملی داستان های قرآن کریم که در دفتر جامعه‌المصطفی‌العالمیه برگزار شد، بیان کرد: باید از موسسه سراج و تیمی که اولین نرم افزار قرآنی را تهیه کردند تشکر کنیم؛ امیدواریم این حرکت مبارک، آغازی برای مجموعه و زنجیره‌ای از برنامه‌های جذاب و اثر گذار برای همه عالم باشد.

وی افزود: در دنیای جدید دو اتفاق رخداده است که هردو اتفاق را باید با نگاه دینی و تمدنی اسلامی به آن توجه کرد؛ اولین اتفاق توجه جهانیان به سنین کودکی و نوجوانی است، همچنین در پیشینه معارف دینی و اسلامی نیز داریم که راهنمایی ها و دستوراتی برای دوره‌ی  نوجوانی شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در دوره کودکی یکسری افکار افراطی هم وجود دارد که تمام تاثیرگذاری را در دوره کودکی می‌دانند، این تفکر درست نیست ولی دوره کودکی بسیار مهم است؛ علم جدید اهمیت این سن را بسیار تقویت کرده است؛ اگر دیدگاه توجه به سنین کودکی را مورد توجه قرار دهیم، نقش دستگاه های تعلیم و تربیت و خانواده مضاعف می‌شود.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که سنین کودکی و نوجوانی، دوره‌ای بسیار مهم و اثر گذار در شکل گیری شخصیت فرد است، تصریح کرد: موضوع مهم دیگر این است که موضوع بازی در دوره جدید بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ بازی اکنون یک ابزار و روش برای شکل دهی شخصیت شده است و این یک جایگاه رفیع در تفکرات جدید است.

آیت الله اعرافی گفت: وقتی به موضوع تعلیم و تربیت و آنچه در مورد بازی در روایات آمده است بازگردیم، با تفکرات جهان امروز مطابقت دارد؛ بازی نیاز به راهبری و برنامه ریزی محتوایی دارد.

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر، مباحث هنر است؛ اکنون آفاق هنر و روش های هنری تغییر کرده است، برخی از هنرها سابقه تاریخی دارد و برخی هنرها جدید است و باید با نگاه باز همه هنرها را در خدمت تعالیم اسلامی قراردهیم.

رییس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: مقوله قرآن مقوله بی‌بدیل و بی‌نظیر است که در اختیار بشر قرار دارد، به اذعان همگی، قرآن کریم از تصرفات در امان مانده است و فقط ما به عنوان مسلمان مدعی هستیم که کتابی برای راهنمای بشر داریم و آن قرآن کریم است.

وی بیان کرد: قرآن کتابی فرا زمانی، فرا مکانی، فرا تاریخی، فرا نژادی و فرا طبقاتی است؛ قرآن می‌تواند در متن زندگی کودک نقش داشته باشد؛ یک بخش مهم قرآن که در دوره کودکی می‌تواند اثر گذار باشد، قصه‌های قرآنی است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد:  قرآن این امکان را دارد که در قالب ۲۰هنر تجلی داشته باشد و در این هنرها بازآفرینی شود که این کار در تمدن سازی بشر امروز بسیار اثر گذار است؛ این یک خط مشی کلی است که همه کارها باید در این مسیر قرار گیرد.

در این آیین بازی موبایلی “قرآن برای کودکان” که در آن با استفاده از ۳۰داستان قرآنی، تعالیم قرآنی را در به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد، رونمایی شد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.