صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / آمریکایی‌ها در حوزه برق، تهدیدات جدیدی علیه ما طراحی کرده‌اند

سردار جلالی:

آمریکایی‌ها در حوزه برق، تهدیدات جدیدی علیه ما طراحی کرده‌اند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: امروزه در ادبیات و سخنان آمریکایی‌ها متوجه این نکته می‌شویم که آنان طرح‌های سایبری جدیدی در حوزه برق علیه ما طراحی کرده‌اند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار غلامرضا جلالی در دیدار با وزیر نیرو با اشاره به فعالیت‌های سازمان پدافند غیرعامل در حوزه انرژی گفت: موضوعات پدافند غیرعامل در حوزه آب و برق جزو نیازهای واجب و جدی کشور می‌باشد و طبق بررسی‌های انجام شده شاهد این هستیم که آسیب زدن به منابع آب و برق در جنگ‌های اخیر همیشه جزو اهداف دشمن بوده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در گذشته منابع و مراکز تولید برق و شبکه‌های توزیع برق پیشرفتگی امروزه را نداشته است ولی امروزه شاهد سایبری شدن و ورود فناوری‌های نو در این عرصه هستیم و در ادبیات آمریکایی‌ها متوجه می‌شویم که طرح‌های سایبری جدیدی در حوزه‌های برق علیه ما طراحی کرده‌اند.

جلالی اظهار کرد: آمریکایی‌ها در زمان پذیرش برجام طرح‌هایی مانند نیتروزئوس علیه ما دنبال می‌کردند و این نشان‌دهنده این است که تهدیدات به سمت سایبری رفته است.

جلالی اظهار کرد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تهدیدات نظامی علیه جمهوری اسلامی را در مردم فعال نشان داده و به نوعی معتبرسازی کنند که ممکن است بازیگرانی منطقه‌ای، آمریکا و دشمنان کشور با خطای محاسباتی مواجه نماید و باعث شود با وارد کردن آسیب به زیرساخت‌های کشور، به منابع برق آسیب وارد کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به امنیت نسبی دیسپاچینگ مرکز نیرو اشاره کرد و گفت: دیسپاچینگ مرکز نیرو این حسن را دارد که  میزان آسیب‌پذیری‌هایش هم کم می‌شود و قابلیت‌های خوبی در آن وجود دارد که باید تقویت شود.

جلالی اظهار کرد: سخنان چند روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا نشان می‌دهد که آنها ابزار سایبری علیه ما حفظ کرده‌اند و گفته‌اند در صورت لزوم مورد استفاده قرار می‌دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تهدیدات حوزه آب پرداخت و گفت: به دلیل کمبود آب در فصل تابستان به مسئولین توصیه کرده‌ایم که طرح‌های اورژانسی تهیه و از ظرفیت‌های کشور و دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور استفاده شود که با شرایط اضطراری مواجه نشویم.

جلالی به یکی از مصوبه‌های کمیته دائمی پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: براساس این مصوبه مراکز با اهمیت حیاتی، حساس و مهم باید ژنراتورهای اضطراری داشته باشند و این مصوبه ابلاغ شده است و از طریق بسیج همان دستگاه کنترل و پیگیری می‌شود و سالانه یکی دو مرتبه رزمایش برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.