صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / امسال بازار بسیار آرام و قابل قبولی داشتیم

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

امسال بازار بسیار آرام و قابل قبولی داشتیم

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اصرار داریم که کارها تسهیل و تسریع شده و برای برخی موارد که شرایط ایجاب می‌کند شعب ویژه‌ای ایجاد کنیم که سازمان تعزیرات حکومتی در این مسأله کمک خواهد کرد.

امضای تفاهم‌نامه میان سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود نوابی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اظهار کرد: بحمدالله با هماهنگی و هم افزایی خوبی که بین سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی وجود دارد، امسال بازار بسیار آرام و قابل قبولی داشتیم. نمی‌گوییم نقص نداریم، ولی نسبت به سال‌های گذشته بازار خوبی را داشتیم و این نشان‌دهنده همکاری سایر دستگاه‌ها است.

وی افزود: صرفاً حضور سازمان تعزیرات و سازمان حمایت نمی‌تواند کافی باشد، لذا باید همه دستگاه‌هایی که وظایف دیگری در حوزه تأمین و عرضه در بازار دارند در میدان باشند تا بتوانیم در این راه موفق شویم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات و حمایت دو دستگاهی هستند که قانونگذار وظایفی را برای آنها مقرر کرده و این دو سازمان همزاد و مکمل هم هستند.

نوابی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه ،حمایت از بنگاه‌های اقتصادی صحیح العمل است، یعنی وظیفه ما و سازمان تعزیرات حکومتی صرف این است که امروز اگر تخلفی شناسایی می‌کنیم هم به نفع بنگاه‌های اقتصادی صحیح‌العمل و هم به نفع مصرف کننده باشد، یعنی بنگاه‌هایی که صحیح عمل می‌کنند باید از آسیب بنگاه‌های سودجو در امان باشند. از سوی دیگر هم از مصرف کننده حمایت می‌کنیم که کالای با کیفیت و قیمت مناسب به دستش برسد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف کننده در هیچ یک از سیستم‌های نظارتی دنیا رها نیست و باید مأمن و مرجعی را برای مراجعه داشته باشد که در حال حاضر دو سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و هم سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مکمل و قوه قانونی که می‌تواند متخلفین را سر خط بیاورد و به بنگاه‌های اقتصادی صحیح‌العمل آرامش بدهد، انجام وظیفه می‌کنند.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: این دو سازمان وظیفه دارند و مردم هم می‌توانند در هر ساعتی از طریق سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات و ۱۲۴ سازمان حمایت تخلفات را اطلاع دهند.

نوابی اظهار کرد: ما با هم تفاهم و تعامل کرده‌ایم که کار موازی انجام ندهیم و به دنبال کار مکمل هستیم. در مواردی که دوستان ما در سازمان تعزیرات حکومتی احساس می‌کنند که بازرسی‌های ویژه‌ای انجام شود همکاران سازمان حمایت در خدمتشان هستند و در مواردی که ما درخواست می‌کنیم دوستان در سازمان تعزیرات با همدلی و همراهی خوب و بدون درنگ در بازار حاضر می‌شوند و این بازرسی‌ها انجام می‌شود و اصرار بر این داریم که تا جایی که خود حوزه‌های نظارتی کارشان را انجام می‌دهند ما نظارت نکنیم.

وی گفت: حوزه اصناف حوزه گسترده‌ای است که البته حتما باید اصلاح شود و در حال حاضر بر اساس ‌آمار اتاق اصناف،۷۰۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه پذیرفته شده نیست. باید این مسأله ساماندهی شود ولی هر کجا که خلأ باشد دوستان ما وارد خواهند شد و قرار نیست که از شکایت‌های مردم در بحث حوزه بازار غفلت شود و در ایام خاص مثل ماه مبارک رمضان یا جهش‌های ناگهانی موضوع ارز  ایجاب می‌کند که تعداد بازرسی‌ها و گشت‌ها را اضافه کنیم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص تشدید نظارت‌ها در زمان‌های خاص، گفت: در طول سال بازار اسلامی داریم و فرض و اصل بر این است که در این بازار بنا نیست تخلف به این شدت ادامه داشته باشد. چون حوزه عرضه و تقاضا در شرایط خاص مثل انتهای سال، ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس افزایش پیدا می‌کند، و این ایجاب می‌کند که از همه ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم و در این مناسبت‌ها  اولویت‌هایمان را به مردم ارایه می‌کنیم.

نوابی تصریح کرد: در حال حاضر در بهترین شرایط از نظر تعامل با سازمان تعزیرات قرار داریم و مشکلی در باب تعامل،‌ گشت‌ها، انجام کارهای مشترک و رسیدگی نداریم و اصرارمان در این تفاهم‌نامه بر این است که کارها تسهیل و تسریع شده و برای برخی موارد مانند پیش‌خرید خودرو که شکایات افزایش پیدا کرده  شعب ویژه‌ای در این رابطه ایجاد کنیم که باید سازمان تعزیرات حکومتی در این مسأله کمک کند.

وی در پایان گفت: وظایف و مسئولیت‌های قانونی هر دو دستگاه مشخص است، ‌اصرار داریم که ان‌شاءالله این تفاهم‌نامه در بالاترین حد و ظرفیت خود ارتقاء پیدا کرده و این تفاهم‌نامه استمرار حوزه تعاملی هر دو سازمان را در پی داشته باشد که این مسأله اراده مسئول هر دو سازمان را برای استمرار حرکت خوبی  که در آن قرار داریم، می‌رساند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.