صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / می‌خواهیم مرکزیت غرب کشور را در حوزه حمل و نقل داشته باشیم

معاون استانداری کرمانشاه:

می‌خواهیم مرکزیت غرب کشور را در حوزه حمل و نقل داشته باشیم

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: از اول تیر ماه حرکت قطار از کرمانشاه به تهران به سه بار در هفته افزایش خواهد یافت.

آزادراه تهران-شمال

مهرداد سالاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افتتاح قطار کرمانشاه در اواخر سال گذشته، گفت: در ابتدای کار یک سفر در هفته فقط در مسیر کرمانشاه به مشهد داشتیم و پس از آن تعداد سفرها در این مسیر به دو سفر در هفته افزایش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل حجم ترافیک ریلی که در مسیر تهران وجود دارد، قطار کرمانشاه به مشهد در ابتدای کار از حاشیه تهران عبور می‌کرد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به نیاز مردم برای سفر به تهران و حتی تردد از تهران به سایر نقاط کشور، افزود: از این رو پیگیری‌ها برای برقراری قطار در مسیر کرمانشاه به تهران نیز آغاز شد.

به گفته سالاری پس از پیگیری‌های فراوان و دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی در نهایت مقرر شد مسیر قطار کرمانشاه به مشهد به شکل کرمانشاه – تهران – مشهد و در مسیر بالعکس نیز از مشهد – تهران – کرمانشاه باشد تا دسترسی مناسبی به پایتخت برای مردم ایجاد شود.

وی تاکید کرد: از ۹ اردیبهشت قطار کرمانشاه به تهران راه‌اندازی شد و اکنون به صورت دو سفر در هفته انجام می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: از اول تیرماه نیز تعداد سفرهای قطار کرمانشاه به تهران به سه سفر رفت و برگشت در هفته افزایش خواهد یافت.

وی بهای کنونی بلیت در این مسیر(کرمانشاه -تهران) را نیز حدود ۵۵ هزار تومان اعلام کرد که این مبلغ شناور است و گاهی هم مشمول تخفیفات ۱۰ تا ۲۰ درصدی می‌شود.

وی یادآور شد: به علاوه با پیگیری‌های انجام شده به زودی اداره کل راه آهن در استان تشکیل می‌شود و تمام امور مربوط به حمل و نقل با قطار در استان توسط این اداره کل انجام خواهد شد.

قطار سه سال دیگر به اسلام آبادغرب می‌رسد

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه درباره تداوم مسیر قطار کرمانشاه تا خسروی نیز تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور هزار میلیارد تومان اعتبار برای مسیر کرمانشاه به اسلام آبادغرب در نظر گرفته شده که قرار است ظرف مدت سه سال تخصیص پیدا کند و طی سه سال آینده شاهد بهره‌برداری از راه آهن کرمانشاه به اسلام آبادغرب باشیم.

سالاری بیان کرد: این مسیر اکنون در بخش زیرساخت ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از آن کارهای روسازی و ریل‌گذاری انجام خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مسیر راه آهن کرمانشاه به اسلام آبادغرب را ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: مابقی بودجه‌ای که از محل اعتبار هزار میلیارد تومانی باقی بماند به مسیر اسلام آباد تا خسروی تزریق خواهد شد.

به گفته این مسئول، اکنون زیرسازی راه آهن در مسیر اسلام آبادغرب  به خسروی نیز حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: کار به صورت همزمان هم در بخش کرمانشاه به اسلام آبادغرب و هم در ادامه تا خسروی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: به غیر از بودجه هزار میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور، از محل منابع وزارت راه و شهرسازی نیز اعتباراتی برای راه آهن داریم.

سالاری با بیان اینکه قرار است راه آهن کرمانشاه به سایر مسیرهای دیگر استان‌های مجاور هم متصل شود، تاکید کرد: قرار است یک خط به لرستان و اندیمشک و خطوط دیگری به سایر استان‌های مجاور داشته باشیم.

معاون امور عمرانی استانداری از در دست اجرا بودن آزادراه کرمانشاه به لرستان و بزرگراه کرمانشاه به کردستان و ایلام هم یاد کرد که تکمیل کننده مسیر حمل و نقل جاده‌ای غرب کشور خواهد بود.

باید فرودگاه کرمانشاه را مرکز پروازهای غرب کشور کنیم

وی از برنامه‌ریزی برای توسعه یبش از پیش فرودگاه کرمانشاه هم خبر داد و عنوان کرد: در حال پیگیری هستیم که فرودگاه کرمانشاه بتواند مرکز پروازهای غرب کشور خصوصا در زمینه پروازهای خارجی باشد.

سالاری افزود: با این روند پروازهای آخر شب در کرمانشاه خواهد نشست و اول صبح هم از فرودگاه کرمانشاه بلند می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه بیان کرد: رایزنی برای استفاده از پروازهای ATR هما نیز انجام شده است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه کرمانشاه، گفت:
فرودگاه کرمانشاه می‌تواند مرکز پروازهای خارجی غرب کشور خصوصا در سفر به کردستان عراق باشد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از رایزنی با تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی مانند ایران ایر، ماهان، ساها و … نیز برای افزایش پروازها در کرمانشاه خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد، با زیرساخت‌هایی که در حوزه راه آهن، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و حمل و نقل هوایی در کرمانشاه در حال احداث است، بتوانیم مرکزیت غرب کشور را در حوزه حمل و نقل داشته باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.