صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / ترویج وقف به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی خبر داد

ترویج وقف به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: یکی از اقدامات موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترویج وقف است.

وقف

به گزارش کسب و کار نیوز،«عصمت محمودی»، دیشب (۷ خرداد)، در مراسم جشن گلریزان ویژه بیماران صعب‌العلاج به همت سازمان هلال‌احمر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مسئولان در قبال خدمت‌رسانی به مردم حقوق می‌گیرند و خدمت بی‌منت به مردم و به‌ویژه اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر، حداقل وظیفه مسئولان است.

وی با بیان این‌که آسیب‌های اجتماعی در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست، افزود: غفلت در هر حوزه‌ای سبب بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان این‌که بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه ناشی از بسیاری از غفلت‌هاست، تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است که نیازمند توجه ویژه است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: بر اساس آمار موجود، خراسان‌جنوبی رتبه نخست سنت حسنه وقف را به خویش اختصاص داده است.

محمودی افزود: علیرغم این‌که خراسان‌جنوبی جزو استان‌های کم‌برخوردارتر بوده و با مشکلاتی مانند کاهش بارندگی و خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند اما در هرجایی که بحث سرمایه‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان بوده است، رتبه نخست را داشته است.

وی یادآور شد: یکی از اقدامات موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترویج وقف در راستای مسائلی چون تأمین جهیزیه دختران، تأمین هزینه مشاوره ژنتیک، هزینه ترک اعتیاد، تأمین هزینه خانواده‌های در حال ترک و به‌ویژه درمان بیماران صعب‌العلاج و سرطانی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.